Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Γράφει ο Δημ. Λεκάτης


ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ!!! ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ.

ΑΥΤΟ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΕΜΠΡΟΣ.

ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ κ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ-ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΤΗΣ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ

ΜΕ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΜΗ ΕΥΒΟΙΑΣ ΜΕ ΕΠΕΙΓΟΝ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΣΑΜΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ :

1)ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ-ΡΟΔΟΥ ΜΕΣΩ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΗΣ Π.Β.ΑΙΓΑΙΟΥ,

2)Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕΣΩ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΗΡΥΧΘΗΚΕ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΠΟΤΕ.

3)Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 12NISSOS SEA WAYS ΓΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΤΑΧ/ΠΛΟΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΜΕΣΩ ΟΛΩΝ ΣΧΕΔΟΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΚΑΙ

4)Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ κ.ΝΟΜΑΡΧΗ ΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕ ΤΑΧΥΠΛΟΟ ΚΑΙ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ.

ΑΡΑΓΕ ΜΕ ΠΟΙΟ ΕΠΕΙΓΟΝ ΕΓΓΡΑΦΟ, ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΘΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΑΣ(4/3/2010) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ;

Συνδέσεις από το Σίγρι με Κύμη και Λαύριο

Wed, 07/04/2010 - 09:10. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΟΛΛΑΤΟΥ:

Να ξαναγίνουν δρομολόγια σύνδεσης των νησιών του νομού Λέσβου με το λιμάνι της Κύμης, αλλά και περισσότερες συνδέσεις με το λιμάνι του Λαυρίου, ζητά με έγγραφό του, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νίκος Σηφουνάκης, επιδιώκοντας να υπάρξει καλύτερη ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της δυτικής Λέσβου, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου. Το αίτημα που καταρχήν θέτει ο υφυπουργός προς το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, είναι, όπως στην πρόσκλησή του, που θα αφορά τη σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκών γραμμών για τρία έτη, να συμπεριληφθεί και η δρομολογιακή γραμμή Κύμη - Σίγρι - Λήμνος.

Ο κ. Σηφουνάκης προτείνει η σύνδεση για την καλύτερη εξυπηρέτηση της δυτικής Λέσβου και Λήμνου με την ηπειρωτική χώρα, να αφορά δύο δρομολόγια την εβδομάδα.

Επίσης ο υφυπουργός και βουλευτής Ν. Λέσβου, προτείνει στη δρομολογιακή γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, να προστεθεί τέταρτο δρομολόγιο τη βδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια των δρομολογιακών περιόδων 2010 - 2013.

Ξανά η γραμμή
Το χαρακτηρισμένο ως επείγον έγγραφο του υφυπουργού προς το υπουργείο, αφορά το ενδιάμεσο στάδιο ανάθεσης των δρομολογίων, όπου και καλούνται οι πλοιοκτήτριες εταιρίες να καταθέσουν προτάσεις για την αποκλειστική ανάληψη των ακτοπλοϊκών γραμμών που ανακοινώνονται, για τρία έτη.

Αν για τις γραμμές αυτές δεν υπάρξει ενδιαφέρον, όπως και αναμένεται για τις συγκεκριμένες, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη συνέχεια, στην προκήρυξη που θα γίνει τον Ιούνιο για τις άγονες γραμμές, στις οποίες και προβλέπεται επιδότηση.
Θυμίζουμε ότι και φορείς της περιοχής του Σιγρίου, αλλά ιδιαίτερα φορείς της Λήμνου, είχαν ξεσηκωθεί όταν σταμάτησε η σύνδεση με Κύμη, που τότε είχε προέκταση, συνεχίζοντας μετά τη Μύρινα και συνδέοντας τη Λήμνο με την Καβάλα. Στην επιστροφή του, το δρομολόγιο Καβάλα-Λήμνος-Σίγρι-Κύμη, έφερνε επισκέπτες στα δύο νησιά απ’ τη βόρεια Ελλάδα.
Πηγή: ΕΜΠΡΟΣ.


«Μάχες» σε Ρόδο και Χανιά

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΛΛΗ: Στις 12 Απριλίου η Hellenic SeaWays εισέρχεται στη γραμμή των Δωδεκανήσων με το επιβατηγό?οχηματαγωγό Hellenic Voyager και στις 23 Απριλίου η Blue Star Ferries εισέρχεται στη δεύτερη γραμμή της Κρήτης, τη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. O Απρίλιος φέρνει σε θέση «μάχης» τους μεγάλους ομίλους της ακτοπλοΐας στις δύο από τις μεγαλύτερες αγορές των εσωτερικών γραμμών, τη Ρόδο και τα Χανιά. Την επόμενη Δευτέρα, 12 Απριλίου, η Hellenic SeaWays -στην οποία συμμετέχουν Sea Star και ΑΝΕΚ- εισέρχεται στη γραμμή των Δωδεκανήσων με το επιβατηγό - οχηματαγωγό Hellenic Voyager. To πλοίο θα εκτελεί τη γραμμή Πειραιάς - Κως - Ρόδος κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από Πειραιά στις 6 μ.μ. Το Hellenic Voyager έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 1.600 επιβατών και 110 φορτηγών και αναπτύσσει ταχύτητα 22 ναυτικών μιλίων.

Η κίνηση της HSW είχε αποφασιστεί από πέρυσι καθώς η εταιρεία διέβλεπε το κενό που θα δημιουργούσε στην αγορά η αποχώρηση από την ακτοπλοΐα των πλοίων των Γεράσιμου Αγούδημου λόγω των οξυμμένων οικονομικών προβλημάτων. Αναζητώντας το κατάλληλο πλοίο αποδρομολόγησε το ro - ro Hellenic Voyager από τη γραμμή Κόρινθος - Ιταλία και ύστερα από μετασκευή δήλωσε τη δρομολόγησή του στα Δωδεκάνησα.

Διακίνηση
Κάθε χρόνο στην αγορά των Δωδεκανήσων διακινούνται περί τους 880.000 επιβάτες, περί τα 92.000 φορτηγά και 126.000 Ι.Χ.

Εκτιμάται ότι τα Δωδεκάνησα είναι η δεύτερη σε μέγεθος αγορά της ελληνικής ακτοπλοΐας μετά το Ηράκλειο της Κρήτης. Ο τζίρος της υπολογίζεται ότι είναι μεγαλύτερος από εκείνον των Χανιών που εκτιμήσεις τον φέρνουν στα 45 εκατομμύρια δολάρια.

Η HSW, σύμφωνα με στελέχη της, θα προχωρήσει σε μία τιμολογιακή πολιτική προσφορών και εκπτώσεων με στόχο να αποσπάσει ένα μερίδιο της κίνησης που έχει εξασφαλίσει τα τελευταία χρόνια η Blue Star Ferries του ομίλου της Attica.

H Βlue Star Ferries εισήλθε στα Δωδεκάνησα πριν από λίγα χρόνια με ένα επιβατηγό ? οχηματαγωγό και σύντομα εδραίωσε τη θέση της επωφελούμενη και από την απουσία άλλου σοβαρού ανταγωνιστή δίπλα της. Επένδυσε στην κίνηση της Ρόδου και σήμερα δραστηριοποιείται γενικά στα Δωδεκάνησα συνδέοντάς τα και με τις Κυκλάδες με τέσσερα πλοία της.

Στα Χανιά
Στις 23 Απριλίου η Blue Star Ferries εισέρχεται στη δεύτερη γραμμή της Κρήτης, τη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, την κύρια αγορά και έδρα της ΑΝΕΚ. Ο τζίρος της υπολογίζεται στα 45 εκατ. ευρώ και ο όμιλος της Attica έχει σχεδιάσει μία τιμολογιακή πολιτική πακέτων και προσφορών με ημερήσια δρομολόγια, δηλαδή περίπου αντίστοιχη με εκείνη που είχε ακολουθήσει πριν από ένα περίπου χρόνο μπαίνοντας με το Superfast 12 στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο.

Το Blue Horizon θέτοντας στη διάθεση των πελατών του ένα μεγάλο γκαράζ για τα φορτηγά, θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Χανιά με μία ταχύτητα 22,5 μιλίων. Το πλοίο θα αναχωρεί από τον Πειραιά περίπου στις 2.45 μ.μ. ενώ από Χανιά θα αποπλέει την ίδια μέρα γύρω στις 11μ.μ. Το Blue Horizon αποδρομολογήθηκε το φθινόπωρο του 2009 από τη γραμμή Πάτρα - Μπάρι καθώς αντικαταστάθηκε από ένα νεότευκτο και περισσότερο κατάλληλο για τις συνθήκες της αγοράς. Η εταιρεία το χρησιμοποίησε για αντικαταστάσεις στο Αιγαίο ενώ παράλληλα εξέτασε τις γραμμές του Αιγαίου στις οποίες θα μπορούσε να το αξιοποιήσει με δεδομένο το μεγάλο μήκος του.

Λάθος
Είναι η δεύτερη φορά που η BSF θα επιχειρήσει να «σταθεί» στην αγορά των Χανίων. Την πρώτη αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω της οικονομικής αιμορραγίας που έφερε το εγχείρημα στον όμιλο της Attica όταν τα ηνία του κρατούσε ακόμα ο Περικλής Παναγόπουλος. Όμως, όπως επεσήμαιναν πέρυσι στο Ηράκλειο στελέχη της ΒSF, κατά το παρθενικό ταξίδι του Superfast 12, τελικά η αποχώρηση της εταιρείας εκείνη την εποχή ήταν λάθος και αν δινόταν λίγος ακόμα χρόνος τότε τα πράγματα θα είχαν εξελιχθεί διαφορετικά.

Τώρα προφανώς τα στελέχη του ομίλου κρίνουν ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες να διορθώσουν τη βιαστική απόφαση εκείνης της περιόδου ενώ ο όμιλος της Attica θεωρεί ότι έχει στα χέρια του μία ρευστότητα που του επιτρέπει να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες που δημιουργεί κάθε κρίση σε κάθε αγορά.

Όπως στη γραμμή του Ηρακλείου έτσι και στη γραμμή των Χανίων ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος όμως εκεί που οι εταιρείες θα ρίξουν μεγάλο βάρος είναι η μεταφορά των φορτηγών. Αυτή άλλωστε ήταν και η αχίλλειος πτέρνα της BSF όταν κατήλθε για πρώτη φορά στο λιμάνι της Σούδας. Εκεί λέγεται ότι συνάντησε τη μεγαλύτερη αντίσταση από την πλευρά της ΑΝΕΚ.

Εντονος ανταγωνισμός
Οπως στη γραμμή του Ηρακλείου έτσι και στη γραμμή των Χανίων ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος όμως εκεί που οι εταιρείες θα ρίξουν μεγάλο βάρος είναι η μεταφορά των φορτηγών.

45 εκατ. δολ. ο τζίρος
Ο τζίρος της αγοράς της Δωδεκανήσου υπολογίζεται ότι είναι μεγαλύτερος από εκείνον των Χανιών που εκτιμήσεις τον φέρνουν στα 45 εκατομμύρια δολάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: