Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Η Επιτροπή καλεί τα κράτη μέλη να καταστήσουν ευρύτερα γνωστό το 112, τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης


ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

EUROPE DIRECT

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Για να προβάλλει την 11η Φεβρουαρίου, την ευρωπαϊκή ημέρα του 112, η αρμόδια για τις Ψηφιακές Τεχνολογίες Επίτροπος Neelie Kroes έστειλε επιστολή στα κράτη μέλη καλώντας τα να εντείνουν τις προσπάθειες ενημέρωσης των πολιτών τους σχετικά με το 112, τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης.

Παρόλο που έχει αυξηθεί ελαφρά ο βαθμός ενημέρωσης, τρεις στους τέσσερεις πολίτες της ΕΕ εξακολουθούν να αγνοούν τη δυνατότητα που έχουν να καλέσουν το 112 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για να έλθουν σε επαφή με την αστυνομία, την πυροσβεστική υπηρεσία ή τις μονάδες άμεσης ιατρικής βοήθειας, τόσο στη χώρα τους όσο και όταν ταξιδεύουν αλλού στην ΕΕ. Όσοι καλούν αυτόματα το 112, το οποίο τώρα λειτουργεί σε όλες τις χώρες της ΕΕ, μπορούν να σώσουν ζωές και να περιορίσουν τους τραυματισμούς.

Η κ. Neelie Kroes, επίτροπος αρμόδια για τις ψηφιακές τεχνολογίες δήλωσε τα εξής: «Ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης είναι πραγματικά χρήσιμος μόνον όταν ο κόσμος τον γνωρίζει. Σήμερα που γιορτάζουμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112 καλώ τις εθνικές αρχές να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για να ενημερώσουν τους πολίτες τους για το 112, έναν αριθμό που μπορεί να σώσει ζωές».

Μια πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρομέτρου δείχνει ότι μόλις το ένα τέταρτο (25%) των ερωτηθέντων πολιτών της ΕΕ μπορούσαν να αναφέρουν αυθόρμητα το 112 ως τον αριθμό κλήσης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης οπουδήποτε στην ΕΕ. Αυτό αντιπροσωπεύει βελτίωση μίας μόνο εκατοστιαίας μονάδας σε επίπεδο ΕΕ σε σχέση με το 2009 (αύξηση από ποσοστό 24%). Ωστόσο, σε ορισμένες χώρες, πολλοί περισσότεροι πολίτες γνωρίζουν φέτος ότι το 112 είναι ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης σε σχέση με πέρυσι: πρόκειται για το Βέλγιο και τη Σλοβακία (βελτίωση κατά 9 εκατοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία (αύξηση κατά 7 εκατοστιαίες μονάδες), την Πολωνία (συν 6 εκατοστιαίες μονάδες), τη Λιθουανία και την Ουγγαρία (συν 5 εκατοστιαίες μονάδες). Στην Τσεχική Δημοκρατία, το Λουξεμβούργο, την Πολωνία, τη Σλοβακία και την Φινλανδία, πάνω από τον μισό πληθυσμό γνωρίζει για το 112. Όμως, όπως και πέρυσι, στην Ιταλία, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο, το 112 το γνωρίζει λιγότερο από το 10% των πολιτών, το χαμηλότερο επίπεδο ευαισθητοποίησης στην ΕΕ.

Σε 21 χώρες της ΕΕ, ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 περιλαμβάνεται στους τηλεφωνικούς καταλόγους, και σε 20 χώρες της ΕΕ εμφανίζεται πάνω στα οχήματα των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης. Εντούτοις, με βάση την έκθεση, μόνο το 22% των πολιτών της ΕΕ απάντησαν ότι είχαν λάβει πληροφόρηση σχετικά με το 112.

Οι περισσότεροι από αυτούς (62%) δήλωσαν επίσης ότι δεν ήσαν επαρκώς ενημερωμένοι σχετικά με τον αριθμό έκτακτης ανάγκης της ΕΕ. Πολλοί πολίτες αντιμετωπίζουν επίσης προβλήματα γλώσσας: ένας στους δέκα δυσκολεύθηκε να επικοινωνήσει σε άλλη γλώσσα όταν κάλεσε το 112 στο εξωτερικό, αν και τα κράτη μέλη δηλώνουν ότι τα τηλεφωνικά κέντρα έκτακτης ανάγκης 112 μπορούν να διεκπεραιώσουν κλήσεις προς το 112 τουλάχιστον στα αγγλικά.

Η διαβίβαση πληροφοριών σχετικά με την θέση αυτών που καλούν το 112 επιτρέπει ταχύτερη άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, περιορισμό της σοβαρότητας των τραυματισμών ακόμη και διάσωση ζωών. Τα κέντρα κλήσεων σε 20 χώρες της ΕΕ (σε σχέση με 9 χώρες το 2008) παρέχουν σχεδόν στιγμιαία στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης τη θέση όσων καλούν το 112 χάρις σε συστήματα γεωεντοπισμού «ώθησης» (push) ή σχεδόν στιγμιαίας «ανάκτησης» (pull). Ωστόσο, η Επιτροπή έχει κινηθεί δικαστικά κατά της Ιταλίας επειδή εκεί οι πληροφορίες γεωεντοπισμού του καλούντος δεν διαβιβάζονται ακόμη στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης για κλήσεις προς το 112 από κινητά τηλέφωνα ( IP/09/1784).

Ιστορικό

Το 112 είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, που είναι προσβάσιμος δωρεάν από σταθερά και κινητά τηλέφωνα παντού στην ΕΕ. Από τον Ιούλιο του 2009, οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα κινητά τους στο πλαίσιο περιαγωγής σε άλλη χώρα της ΕΕ λαμβάνουν ένα μήνυμα SMS με πληροφορίες σχετικά με το 112.

Με την μεταρρύθμιση των κανόνων της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες ( MEMO/09/568) ενισχύθηκε η νομοθεσία ως προς το 112, ιδίως όσον αφορά την ταχύτερη διαβίβαση των πληροφοριών γεωεντοπισμού του καλούντος στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, την ενημέρωση (ιδίως για τους ταξιδιώτες), την επέκταση των υποχρεώσεων πρόσβασης σε παρόχους ορισμένων τύπων διαδικτυακής τηλεφωνίας (VoIP) και την πρόσβαση των χρηστών με αναπηρίες.

Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία του 112, η Επιτροπή κίνησε νομικές διαδικασίες κατά 14 κρατών μελών λόγω μη διάθεσης του γεωεντοπισμού του καλούντος: 13 από αυτές έχουν τώρα κλείσει μετά από διορθωτικά μέτρα (εκκρεμεί ακόμη μία υπόθεση κατά της Ιταλίας IP/09/1784). Νομικές διαδικασίες κινήθηκαν επίσης και έκλεισαν κατά της Πολωνίας και της Βουλγαρίας σχετικά με τη διάθεση του 112 ( IP/05/1585, IP/09/163), και κατά της Ιταλίας σχετικά με την ενδεδειγμένη διεκπεραίωση των κλήσεων προς το 112 από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, αλλά και αυτή η υπόθεση έκλεισε πρόσφατα ( IP/10/65).

Το 112 λειτουργεί τώρα σε όλες τις χώρες της ΕΕ ( IP/08/1968). Αν και το 112 λειτουργεί παράλληλα με τους υφιστάμενους εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, η Δανία, η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες, η Πορτογαλία, η Σουηδία, η Ρουμανία και η Μάλτα αποφάσισαν να καταστήσουν το 112 τον κύριο εθνικό τους αριθμό έκτακτης ανάγκης.

Πώς λειτουργεί το 112 στη χώρα μου:

http://ec.europa.eu/information_society/activities/112/ms/index_en.htm

Η γωνιά των παιδιών (διατίθεται και στις 23 επίσημες γλώσσες της ΕΕ):

http://ec.europa.eu/information_society/activities/112/kids/index_en.htm

Νέο ενημερωτικό βίντεο σχετικά με τον αριθμό 112:

www.ec.europa.eu/112

Δεν υπάρχουν σχόλια: