Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010


ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΑΜΟΥ

Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση του Βουλευτή Σάμου Πυθαγόρα Χ. Βαρδίκου

με την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Ο Βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος, πραγματοποίησε, την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010, συνάντηση με την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κα Τίνα Μπιρμπίλη.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

1) Η κατασκευή του δρόμου Δρακαίοι-Καρλόβασι μέσα από την περιοχή των Σεϊτανίων, με την καλύτερη δυνατή περιβαλλοντικά λύση (ο Βουλευτής είχε στείλει σχετική επιστολή προς την Υπουργό την 30.11.2009).

2) Η δημιουργία ζωνών τουριστικής ανάπτυξης στις περιοχές Ποτοκάκι-Ηραίον και Μεσόκαμπος, με τέτοιους περιορισμούς δόμησης και περιβαλλοντικών όρων ώστε να υπάρξει η δυνατότητα ανάπτυξης ειδικού ενδιαφέροντος μορφών τουρισμού και όχι άναρχη δόμηση.

3) Η διατήρηση των δύο υφιστάμενων λατομείων στη Σάμο, με χορήγηση άδειας λειτουργίας πέραν της προβλεπόμενης όπως ορίζει ο νόμος σήμερα, με έμφαση στους περιβαλλοντικούς όρους, μέχρι την τακτοποίηση νέων λατομικών περιοχών (ο Βουλευτής παρέδωσε στην Υπουργό σχετικό Υπόμνημα για τα δύο τελευταία θέματα).

Η Υπουργός δεσμεύτηκε, αφού εξετάσει τα παραπάνω θέματα με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, να δώσει σύντομα τις σχετικές απαντήσεις.

Ακολουθούν επιστολές....


ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΑΜΟΥ

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2010

Προς: Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

κα Τίνα Μπιρμπίλη

ΘΕΜΑ: ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ (ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ) ΚΑΙ ΛΑΤΟΜΕΙΑ

Με το ΦΕΚ 100/27-02-1995 καθορίστηκαν οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε), κατωτάτου ορίου κατάτμησης και λοιπών όρων και περιορισμών δόμησης στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών προυφισταμένων του έτους 1923 περιοχή ων Δήμων και Κοινοτήτων της Νήσου Σάμου, Νομού Σάμου.

Από το 1995 μέχρι και σήμερα, δηλαδή μετά από 15 χρόνια, καμία αλλαγή ή έστω μερική τροποποίηση δεν έχει γίνει στο συγκεκριμένο χωροταξικό σχέδιο με αποτέλεσμα να θεωρείται πλέον ξεπερασμένο αφού οι εξελίξεις, ανάγκες ανάπτυξης, στον Ελληνικό αλλά και πλέον παγκόσμιο τοπίο τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Ο χωροταξικός σχεδιασμός θα έπρεπε να ήταν ένα σύγχρονο εργαλείο ανάπτυξης ώστε σε κάθε δεδομένη ευκαιρία ανάπτυξης να υπαγόρευε τους τόπους και τρόπους ανάπτυξης με τους ανάλογους περιορισμούς και με έμφαση στο περιβάλλον και όχι να τους απαγορεύει λόγω του τότε σχεδιασμού όπως γίνεται μέχρι σήμερα.

Ένα παράδειγμα είναι αυτό της τουριστικής ανάπτυξης. Είναι γνωστό ότι η βαριά βιομηχανία της Σάμου είναι ο Τουρισμός.

«Ευπαθές προϊόν» χαρακτηρίζονταν από το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου της Σάμου μέχρι την έλευση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Τότε (καλοκαίρι 2009) ο τουρισμός της Σάμου αντιστάθηκε και άντεξε έστω και εάν και υπήρχαν κάποιες απώλειες της τάξεως του 15%. Κράτησε τις θέσεις εργασίας και συνέβαλε τα μέγιστα στην ομαλή πορεία της τοπικής κοινωνίας. Τα πρώτα μηνύματα για την πορεία του τουρισμού το καλοκαίρι του 2010 είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα σίγουρα καλύτερα από αυτά του 2009. Από την άλλη η βαριά βιομηχανία του τομέα των κατασκευών καταποντίστηκε και έστειλε στο ταμείο ανεργίας πάρα πολλούς του κλάδου.

Τουριστική ανάπτυξη εννοούμε και την δυνατότητα κατασκευής ξενοδοχειακών μονάδων. Από το 1995 και μετά δεν κατασκευάστηκαν και δεν λειτούργησαν ξενοδοχειακές μονάδες σύγχρονες που να επιτρέπουν την ανάπτυξη ειδικού ενδιαφέροντος μορφών τουρισμού (Αποκλειστικός Τουρισμός, Τουρισμός Υγείας, Τουρισμός Υποβοηθούμενης Διαβίωσης) τέτοιες που πλέον θεωρούνται ως η αιχμή του δόρατος στην τουριστική ανάπτυξη. Τέτοιες μονάδες χρειάζονται και τον ανάλογο χώρο για τις υποδομές τους.

Στην Ανατολική Σάμο που είναι και η πιο αναπτυγμένη τουριστικά υπάρχουν δύο περιοχές που μπορούν να φιλοξενήσουν τέτοιες επενδύσεις. Η πρώτη είναι η περιοχή του Μεσοκάμπου με ακτογραμμή τρεισήμισι χιλιομέτρων και η δεύτερη είναι η περιοχή Ποτοκάκι – Ηραίον με ακτογραμμή τεσσάρων χιλιομέτρων.

Στην πρώτη, περιοχή Μεσοκάμπου, βάσει του χωροταξικού είναι χαρακτηρισμένη ως Ε2, δηλαδή περιοχές προστασίας γεωργικών προγραμμάτων ανάπτυξης. Στην περιοχή αυτή το μόνο που μπορεί να οικοδομηθεί είναι γεωργικές αποθήκες μέχρι είκοσι τετραγωνικά μέτρα! Το 30% της έκτασης καλύπτεται από καλαμιές και δεν έχει καλλιεργηθεί τα τελευταία 40 χρόνια. Το 40% της έκτασης είναι τελείως ακαλλιέργητο ενώ το υπόλοιπο καλλιεργείται. Το τμήμα αυτό που καλλιεργείται βρίσκεται στην πιο απομακρυσμένη περιοχή από την θάλασσα γιατί δεν νοείται καλλιέργεια κοντά στην θάλασσα.

Στη δεύτερη, περιοχή Ποτοκάκι – Ηραίον, βάσει του χωροταξικού είναι χαρακτηρισμένη ως Γ3, δηλαδή περιοχές προστασίας φυσικών σχηματισμών, υδροβιότοπος Κάμπου χώρας. Ο υποτιθέμενος υδροβιότοπος καταλαμβάνει κάποιο τμήμα της έκτασης αλλά σίγουρα όχι όλη αυτήν την περιοχή! Πάλι εκτάσεις ακαλλιέργητες με καλαμιές.

Η πρόταση και για τις δύο περιοχές είναι η μερική τροποποίηση των ζωνών έτσι ώστε να μπορεί να υπάρχει και μια ζώνη τουριστικής ανάπτυξης με τέτοιους περιορισμούς δόμησης και περιβαλλοντικών όρων ώστε να υπάρξει η δυνατότητα ανάπτυξης ειδικού ενδιαφέροντος μορφών τουρισμού και όχι άναρχη δόμηση και ανάπτυξη συμβατικού τουρισμού με μικρές μονάδες αμφιβόλου βιωσιμότητας.

Με το ίδιο ΦΕΚ καθορίστηκαν και οι λατομικές περιοχές οι οποίες είναι οι εξής: Αρκουδόλακα, Μαυρατζαίοι, Ψιλή Άμμος, Κοντακαίικα.

Η πρώτη δεν μπορεί πλέον να γίνει λόγω της μικρής απόστασης από τον οικισμό της Βλαμαρής (κάτω από 1.000 μέτρα απόσταση).

Στους Μαυρατζαίους η περισσότερη έκταση ανήκει σε εταιρεία που έχει πτωχεύσει και βρίσκεται σε εκποίηση που δεν έχει ξεκινήσει μέχρι τώρα λόγω νομικών κολλημάτων.

Η περιοχή της Ψιλής άμμου είναι η πλέον τουριστική και η περιοχή που έχει επιλεγεί είναι χωρίς πρόσβαση και απαιτούνται τεράστια ποσά για την δημιουργία δρόμων και υποδομών.

Η περιοχή των Κοντακαιίκων είναι επίσης χωρίς πρόσβαση και απαιτούνται τεράστια ποσά για την δημιουργία δρόμων και υποδομών.

Λόγω αδράνειας της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και ελλείψει χρημάτων για την επίσκεψη Κλιμακίου Καθορισμού Λατομικών Περιοχών δεν έγινε ποτέ τίποτα μέχρι το 2009 όπου και η επιτροπή ήλθε και απήλθε… και πάλι δεν έγινε τίποτα! Μάλιστα έκρινε ότι η καλύτερη περιοχή είναι αυτή των Μαυρατζαίων, με αποτέλεσμα εάν προχωρήσει αυτό τότε θα κολλήσει η υπόθεση για πάντα.

Η υπόθεση λατομείων γενικότερα στον Ελλαδικό χώρο είναι μια πονεμένη ιστορία γιατί δυστυχώς καμία κυβέρνηση δεν έπραξε τα δέοντα για να διευθετηθεί μια και καλή το ζήτημα.

Στην Νήσο Σάμου λειτουργούν δύο νόμιμα λατομεία με άδεια λειτουργίας, ένα στην Ανατολική Σάμο και ένα στην Δυτική Σάμο.

Λόγω του ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα για το ζήτημα αυτό τα λατομεία σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (ένα χρόνο) δεν θα έχουν πλέον άδεια λειτουργίας και θα αναγκαστούν να κλείσουν.

Το αποτέλεσμα θα είναι εκτός από την ανεργία που θα πλήξει περίπου σαράντα οικογένειες η Σάμος πλέον θα πρέπει να τροφοδοτείται με αδρανή υλικά από άλλα νησιά….!!!

Το κόστος των αδρανών θα εκτοξευτεί κατακόρυφα αφού σήμερα πωλείται ο τόνος επτά ευρώ ενώ στην καλύτερη περίπτωση θα πωλείται δώδεκα έως δεκατρία ευρώ ο τόνος. Δηλαδή σχεδόν στο διπλάσιο.

Και δεν είναι μόνο αυτό η τροφοδοσία θα πρέπει να γίνεται από την θάλασσα που δεν την καθιστά συνεχόμενη αφού λόγω καιρού η τροφοδοσία του Νησιού μπορεί να καθυστερήσει αρκετά. Με λίγα λόγια η Σάμος στον τομέα των αδρανών υλικών θα πάει στην εποχή του Μεσαίωνα….!

Από αρχαιοτάτων χρόνων η Σάμος παρήγαγε τα δικά της υλικά με στόχο την εσωτερική της ζήτηση. Δεν μπορεί το 2010 ξαφνικά αυτή η ισορροπία να αλλάξει.

Η πρόταση είναι η διατήρηση των υφιστάμενων λατομείων με χορήγηση άδειας λειτουργίας πέραν της προβλεπόμενης όπως ορίζει ο νόμος σήμερα, με έμφαση στους περιβαλλοντικούς όρους, μέχρι την τακτοποίηση νέων λατομικών περιοχών ώστε με την έναρξη λειτουργίας των νέων λατομικών περιοχών να παύσει η λειτουργία των υφιστάμενων.

Κυρία Υπουργέ,

Θεωρώ και τα δύο θέματα ως «ζωής ή θανάτου» που πρέπει όσο γίνεται πιο σύντομα να βρουν τη λύση τους. Ευελπιστώ στη βοήθειά σας.

Με εξαιρετικά φιλικούς χαιρετισμούς

Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος

Βουλευτής Σάμου




ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΑΜΟΥ

Προς την Yπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

κα Κωνσταντίνα Μπιρμπίλη

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2009

ΘΕΜΑ: Δρόμος Δρακαίοι-Καρλόβασι από Σεϊτάνια (περιοχή Απόλυτης Προστασίας της Φύσης)

Κυρία Υπουργέ,

Οι Δρακαίοι, το δυτικότερο χωριό της Σάμου, απέχει από το Καρλόβασι, το Δήμο στον οποίο ανήκει, 7 χλμ. Ωστόσο, για να μεταβεί κάποιος από τους Δρακαίους στο Καρλόβασι θα πρέπει να διανύσει απόσταση 52 χλμ. Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το κοντινό χωριό της Καλλιθέας.

Αιτία για αυτή την καθυστέρηση είναι η περιοχή των Σεϊτανίων, μια περιοχή Απόλυτης Προστασίας της Φύσης, από την οποία πρέπει να περάσει ο δρόμος των 7 χλμ. Η περιοχή αυτή είναι μια χαράδρα πλάτους 1 χλμ. περίπου που ξεκινάει από μια εκπληκτικής ομορφιάς παραλία και φτάνει μέχρι τις κορυφές του όρους Κέρκη.

Ο δρόμος των 7 χλμ. είτε πρέπει να περάσει μέσα από τα Σεϊτάνια –λύση που απαγορεύει κατηγορηματικά το Διάταγμα- είτε να κατασκευαστεί γέφυρα ή τούνελ, λύσεις, όμως ακριβές, που δεν θα καλύψει κανένα πρόγραμμα οδοποιίας.

Η καλύτερη περιβαλλοντικά λύση είναι το τούνελ, λύση που ίσως κάλυπτε ένα πρόγραμμα προστασίας του περιβάλλοντος.

Παρακαλώ όπως ορίσετε συνάντηση για να σας ενημερώσω σχετικά.

Με εκτίμηση,


Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος

Βουλευτής Σάμου

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλά θα τρελαθούμε τελείως.Το τουνελ που λεγεται να γίνει στα Σειτάνια θα περνάει κάτω απο το φαράγγι, κάτω απο την αμμο ή κάτω απο την θάλασσα σαν της Μάγχης ας πουμε.
Σε μια Ευρώπη των πολιτών και του περιβάλλοντος σε αυτην δηλαδή που πολλές φορές αναφέρεστε μεσα απο την σελίδα σας πρέπει κάποτε και εμείς να συχγροτιστούμε.Αυτός ο τόπος εχει ακόμη τέτοια δυνατότητα αναπτυξης που εαν προστάτευε, αναδίκνυε και αξιοποιούσε με νου και γνώση αυτά που του εχουν χαριστεί δεν θα μιλάγαμε για τέτοιου ειδους ενέργειες.Προτού λοιπόν καταστρέψουμε αυτό που μας εχει απομείνει ας το σκεφτούμε πιό σοβαρά.

Ανώνυμος είπε...

Πράσινη ανάπτυξη μας έταζε ο Παπανδρέου στις εκλογές..πράσινα άλογα μας σερβίρει ο Βαρδίκος.. Ακου εκεί τούνελ και καραγκιοζλίκια για να ενώσει Δρακαίους με Καρλόβασι! Εδώ χρόνια παλεύουν για μια μικρή γέφυρα στο δρόμο Καρλοβάσου - Βαθιού και φάγανε ένα κάρο λεφτά, σκεψου τώρα τούνελ και γέφυρες στο φαράγγι στα Σειτάνια!!!!