Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

ΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;;; Ίδρυση λυκείου στους Μυτιληνιούς…….

Δεν θα λέγαμε ότι ήταν κεραυνός εν αιθρία . Το θέμα είναι γνωστό από παλιότερες συζητήσεις σε επίπεδο Δήμου και κάποιων αορίστων συζητήσεων και υποθέσεων

Συζητήσεις ,που δυστυχώς δεν άνοιξαν διάλογο με την κοινωνία ,αλλά αντίθετα άνοιξαν την όρεξη κάποιων που τρέξαμε να προλάβουν τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβούλιου με σκοπό να συγκεντρωθεί μια ακόμα μονάδα έστω σχολική στα στενά όρια του Πυθαγορείου .

Σκέψεις επέκτασης του ήδη υπάρχοντος γυμνασίου μάλλον αντιμετωπίζουν προβλήματα και δεν φαίνεται να προχωράνε αλλά ωστόσο κάποιοι πρότειναν να το λειτουργήσουν σε βάρδιες παράλληλα με το γυμνάσιο ,δηλαδή πρωί και απόγευμα ,που κι΄αυτό μάλλον άσκηση επί χάρτου θυμίζει κι΄όχι σοβαρή πρόταση….

Συνεχίζουν να ψάχνουν εναγωνίως να βρουν επιχειρήματα και χώρο, αλλά καλού κακού προτείνουν και την χώρα ,που υποτίθεται πλησιάζει γεωγραφικά στο κέντρο βάρους της περιοχής του ευρύτερου Δήμου. Τωρα ανακαλύψανε την [κεντροβαρικότητα...] το Γυμνάσιο ,η έδρα του δήμου ,οι υπηρεσίες Δημοτικές και δημόσιες ,μέχρι τώρα ,μόνο αυτό το κριτήριο δεν ειχαν ,....Για τον σκοπό αυτό στοχεύουν στην υπόλοιπη έκταση του εγκαταληφθέντος στρατοπέδου της Χώρας...

Στην συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου που έγινε την δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009 τέθηκε ξανά το θέμα ,τελευταίο στη ημερήσια διάταξη και παρά το προχωρημένο της ώρας τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν προειλημμένες αποφάσεις και σκοπιμότητα στην διαδικασία για να περάσει πιάνοντας στο ύπνο κάποιους που θα είχανε διαφορετική γνώμη.

Όλα αυτά μέχρι τώρα θα μπορούσε κανείς να τα δει και με διαφορετικό μάτι ,ότι πράγματι το δημοτικό συμβούλιο νοιάζεται να δημιουργήσει μια σχολική μονάδα προκειμένου να εξυπηρετήσει τους δημότες του . Για την ιστορία πρέπει να αναφερθεί ότι ο δήμος πυθαγορείου είναι ο μοναδικός που δεν έχει λύκειο στην περιοχή του .

Λύκεια υπάρχουν σε όλους τους άλλους δήμους του νομού Σάμου.

Η ίδρυση ενός λυκείου προϋποθέτει και κάποια κριτήρια το πρώτο και το κυριότερο είναι η ύπαρξη ικανού αριθμού παιδιών για να είναι μια βιώσιμη σχολική μονάδα . Τα άλλα κριτήρια είναι η συγκοινωνία , οι αποστάσεις που επιβαρύνουν τους μαθητές και τους στερούν πολύτιμο χρόνο .

Όμως οι υποδομές και οι υπηρεσίες σε ένα δήμο πρέπει να λαμβάνουν υπ οψη τους και αλλά κριτήρια προκειμένου να επιτυγχάνεται δίκαιη και ισομερής ανάπτυξη στο μέτρο του δυνατού ,να αμβλύνει και να λύνει προβλήματα κι΄όχι να τα οξύνει η συσσωρεύει ,στην λογική ισορροπιών και πλάγιων πιέσεων χάριν υστεροβουλίας τοπικιστικής αντίληψης και συμφερόντων

Η ενοποίηση των κοινοτήτων σε ενιαίους δήμους και ειδικότερα στον δήμο πυθαγορείου ,δεν είχε σκοπό την συγκέντρωση υπηρεσιών , στην έδρα του δήμου ,αλλά την σύσταση υπηρεσιών στήριξης για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των οικισμών που συνέστησαν τον δήμο και την εξυπηρέτηση των δημοτών όπου κι΄αν κατοικούν .

ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτό δεν έγινε και οι επιπτώσεις είναι καταστροφικές για τα χωριά ,κυρίως τα ορεινά ,που μέρα με την μέρα μαραζώνουν και Δυστυχώς αυτό το μαράζωμα δεν έφερε άνθιση και στην έδρα του δήμου ….

Σήμερα εξετάζεται η δυνατότητα ίδρυσης λυκείου στην όποια περιοχή , όταν ακόμα δεν έχει λυθεί το συγκοινωνιακό και η διασύνδεση των κοινοτήτων ,ώστε πράγματι να αποτελούν ένα σύνολο κοινωνίας που επικοινωνεί εσωτερικά

«Προγραμματίζεται» μια υπηρεσία για να μειώσει τον χρόνο διακίνησης των παιδιών και να δώσει προοπτική παραμονής και ανάπτυξης στον ευρύτερο Δήμο χωρίς την κοινωνική αφαίμαξη και υδροκεφαλισμό των επαρχιακών κέντρων.

«Σχεδιάζεται» από ποιους ;… μια σχολική μονάδα που υποτίθεται λαμβάνει υπ΄οψη την κεντροβαρικοτητα της περιοχής γεωγραφικά [όχι απόλυτα] και δεν λαμβάνει υπόψη το πληθυσμιακό κέντρο βάρους ,δεν λαμβάνει υπ οψη ,την όσο το δυνατόν ισόρροπη ανάπτυξη της περιοχής και τον ρόλο που πρέπει να ανατεθεί στα χωριά ανάλογα με την θέση και τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν ,

Χωρίς σχέδιο μέχρι σήμερα παρουσιάζεται μια ανάπτυξη τουριστική που συνωθείται στην περιοχή του Πυθαγορείου ,δευτερευόντως στο Ποτοκάκι και στο Ηραίον και δεν υπάρχει μέχρι τώρα μέριμνα αυτός ο τουρισμός να προωθηθεί στα ενδότερα του δήμου και στα ορεινά .

Με την ενοποίηση των κοινοτήτων αδειάσανε τα χωριά απ΄τις υπηρεσίες ,όσες είχαν μείνει και συγκεντρώθηκαν στο κτίριο της χώρας ,ως κεντρικότερη θέση ,υποτίθεται για καλλίτερη οργάνωση και εξυπηρέτηση των δημοτών, κάτι που ακόμα δεν φάνηκε ,ούτε και βοήθησε την κοινότητα χώρας ιδιαίτερα.

Το γυμνάσιο Πυθαγορείου στην άκρη του Δήμου ,εδώ δεν μετράει το κέντρο βάρους …, έχει περίπου 180 παιδιά .Αυτά που εξυπηρετούνται απ το Πυθαγόρειο είναι παιδιά του 17% του συνολικού πληθυσμού το υπόλοιπο 83% πηγαίνει με λεωφορεία απτά χωριά .Το 30% το αποτελούν παιδιά των Μυτιληνιών και το 15% της Χώρας

Επομένως

Κριτήριο πρέπει να αποτελεί και ο αριθμός των εξυπηρετούμενων παιδιών που δεν θα κινούνται με λεωφορεία ,δυστυχώς δεν γίνεται για όλα, αλλά τουλάχιστον στο μεγαλύτερο ποσοστό .

Κριτήριο πρέπει να αποτελεί και ο προσφερόμενος χώρος που πρέπει να είναι στην άκρη του οικισμού και να έχει άνεση για τις κτιριακές τις αθλητικές και λοιπές απαραίτητες εγκαταστήσεις μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας

Κριτήριο πρέπει να είναι και η συγκοινωνία μεχρι τώρα του ΚΤΕΛ που θα εξυπηρετεί σε πυκνότερα διαστήματα της μέρας τους γονείς και κηδεμόνες να επισκέπτονται το σχολείο και τα παιδιά που για κάποια αιτία διακόπτεται το μάθημα τους και πρέπει να επιστρέφουν στα σπίτια τους

Κριτήριο πρέπει να είναι η παρουσία και η δυνατότητα ανάπτυξης των φροντιστηρίων [της παραπαιδείας που είμαστε αντίθετοι στην ύπαρξη της ,όμως δεν γίνεται και τίποτα για να εξαλειφθει αυτή η παγκόσμια Ελληνική πρωτοτυπία ….]

Κριτήριο πρέπει να είναι η δυνατότητα διάθεσης του χρόνου, με ασφάλεια σε χώρους και δραστηριότητες των παιδιών σε κενά ανάμεσα στις διδακτικές ώρες βιβλιοθήκες ,πάρκα ,αναψυκτήρια κ.λπ. κιόχι να σπαταλούν τον χρόνο τους σε κάποια καφετέρια που θα στηθεί νωρίτερα απτό σχολικό κτίριο!...

Τέλος κριτήριο πρέπει να αποτελεί ο πολιτικός σχεδιασμός ενός τόπου και ο ρόλος της κάθε περιοχής στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του Δήμου. Κάποτε θα πρέπει να οργανώσουμε και να επενδύσουμε στο αύριο χωρίς να περιμένουμε να μας ξυπνήσουν τα προβλήματα μιας άναρχης και συμπτωματικής ανάπτυξης .

Αυτά τα κριτήρια συνυπάρχουν στους Μυτιληνιούς και επι πλέον η Κωμόπολη των Μυτιληνιών έχει μείνει απ΄εξω απο καθε προγραμματισμό απ΄την συνένωση και δώθε.... .Τουρισμός και Υπηρεσίες μονοπωλούνται στο Πυθαγόρειο και Χώρα .Ε, τουλάχιστον ας γίνει το λύκειο στους Μυτιληνιούς στο πρώην στρατόπεδο 79ΤΕ που έχει όλες τις προϋποθέσεις για μια σύγχρονη σχολική μονάδα. τριάντα στρεμμάτων ...

Αυτά πιστεύουμε είναι τα κριτήρια που πρέπει οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι στα δημοτικά συμβούλια να εξετάζουν με δικαιοσύνη ,αμεροληψία και ανεξαρτησία δεσμεύσεων κάθε κατηγορίας και μορφής.

Ο κόσμος ,εμείς οι ψηφοφόροι και απλοί πολίτες ΠΡΕΠΕΙ επί τέλους να καταλάβουμε ότι είναι υποχρέωση μας, να συμμετέχουμε στην επίλυση των προβλημάτων που μας αφορούν κιάς μη περιμένουμε πάντα τους «αντιπροσώπους» που ψηφίσαμε να μας τα λύσουν .Η ζωή έχει δείξει ότι πολλές φορές μας τα περιπλέκουν ακόμα χειρότερα.


Γράψτε την γνώμη σας ,αντισταθείτε στην παραπέρα υποβάθμιση των Μυτιληνιών

Αντισταθείτε στον νεο υδροκεφαλισμό της υπαίθρου .

Τα χωριά εχουν δικαιώματα μέσα στους σημερινούς αλλά και στους αυριανούς δήμους...

Δεν υπάρχουν σχόλια: