Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΑΜΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος

Βουλευτής Ν. Σάμου - ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Αθήνα, 20 Απριλίου 2010

Σωστά θέτετε το μαθητή στο κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν είναι οι εκπαιδευτικοί και οι εργασιακές τους σχέσεις, δεν είναι οι αδιόριστοι. Οι εκπαιδευτικοί και οι εργασιακές τους σχέσεις είναι βασικά εργαλεία για τη σωστή εκπαίδευση των παιδιών μας, αλλά δεν είναι ο αυτοσκοπός της εκπαίδευσης.

Βέβαια το νομοσχέδιο και εδώ χρειάζεται να το προσέξουμε, δεν επιδεινώνει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, απλώς λειτουργεί σαν το γνωστό νόμο που πολλοί θέλουν να ψηφιστεί κάποτε με ένα μόνο άρθρο: να τηρούνται οι νόμοι. Και το νομοσχέδιο αυτό βάζει τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται σύμφωνα με αυτά που ισχύουν σήμερα. Τους ζητάει να τηρούν το ωράριό τους και να λειτουργούν με έναν τρόπο που να δικαιώνει τον τίτλο, που αυτάρεσκα θέλουν να έχουν, όχι του δημοσίου υπαλλήλου, όχι του εργαζόμενου, αλλά του λειτουργού. Και ένας λειτουργός δεν απειλεί με απεργία στις εξετάσεις όταν απλώς του ζητάς να συμπληρώσει το ωράριό του και να παραμένει 5-6 ώρες στο σχολείο του.

Σωστά καταργείτε τη βάση του 10. Είναι έννοια τελείως σχετική. Στα αντικειμενικής δυσκολίας θέματα, αν υπάρχουν τέτοια, ανάλογα με τη δυσκολία η βάση κατεβαίνει, ενώ στα εύκολα ανεβαίνει. Άρα, σαν έννοια, η βάση του 10 είναι τελείως ρευστή, απροσδιόριστη και δεν είναι δυνατόν να γίνεται ρυθμιστής για να εισέλθει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ένας μαθητής που σε δύσκολα θέματα θα γράψει 7, 8, 9, ενώ σε εύκολα θέματα ο ίδιος μαθητής, την ίδια ώρα, με τις ίδιες γνώσεις, θα γράψει 10, 11, 12.

Σωστά επίσης προχωράτε και στη μείωση της ύλης. Είμαι μαθηματικός και πιστεύω ότι θα μπορούσε η ύλη στα μαθηματικά να μειωθεί ακόμα και κατά 60%. Η υπόλοιπη ας διδαχθεί στα Πανεπιστήμια.

Συγχωνεύσεις ναι, γιατί σωστά είπατε ότι λειτουργούν πολλά με λίγους μαθητές. Όμως θα πρέπει να τεθούν και κάποια κριτήρια εδώ, γιατί π.χ. στο Νομό μου συγχωνεύονται δύο από τα τρία μεγαλύτερα σχολεία με μόνο κριτήριο ότι είναι τα μοναδικά που βρίσκονται στην ίδια πόλη, δύο Γυμνάσια των 300 περίπου μαθητών το καθένα, ή των 200, τώρα θα έχουν λιγοστεύει. Πρέπει να το ξαναδείτε αυτό.

Επίσης ο τρόπος επιλογής των προϊσταμένων είναι σωστός αλλά μόνο με την αρχαιότητα θα πρέπει να ξέρετε ότι είναι μεν διαφανής αλλά όχι ο ενδεδειγμένος. Θα έπρεπε οι διευθυντές των σχολείων να αποτελούν μια ξεχωριστή ειδικότητα. Θα μπορούσαμε να τους παίρνουμε από τους εκπαιδευτικούς δεκαετίας οι οποίοι μετά από αξιολόγηση και επιμόρφωση θα στελέχωναν αυτή την ειδικότητα με αυξημένες όμως αποδοχές. Γιατί κανείς εκπαιδευτικός, που ξαφνικά γίνεται διευθυντής για να διευθύνει τους μέχρι την ώρα εκείνη συναδέλφους του με ένα πενιχρό επίδομα διευθυντικής θέσης, δεν θα συγκρουστεί με κανέναν και δεν θα έχει τη διάθεση να αλλάξει τα κακώς κείμενα που θα συνεχίζονται.

Είμαι εκπαιδευτικός και δεν πιστεύω πως το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να είναι ραμμένο στα μέτρα των εκπαιδευτικών. Το είπα και προηγούμενα, όπως ότι δεν πρέπει το σύστημα υγείας να είναι ραμμένο στα μέτρα των γιατρών. Όμως πρέπει να υπάρχει και μια προοπτική αύξησης των αποδοχών τους αφού θα εξοικονομηθούν χρήματα με τις συγχωνεύσεις, με τη συμπλήρωση του ωραρίου, άρα θα έχουμε λιγότερους εκπαιδευτικούς, ένα μέρος από αυτά τα χρήματα ας δοθεί για να αυξηθούν, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν γιατί είναι δύσκολες οι σημερινές συνθήκες, οι αποδοχές των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε, πάντα λέγαμε ότι στόχος μας είναι ένας καλύτερος και καλύτερα αμειβόμενος εκπαιδευτικός.

Προγραμματίστε, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, το διάστημα μέχρι την ψήφιση του νόμου, συναντήσεις, ει δυνατόν κατά Νομούς, συγχρόνως με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Πιστεύω πως έτσι θα περιοριστούν οι λόγοι των κινητοποιήσεων. Περάστε εσείς το μήνυμα ότι το νομοσχέδιο είναι υπέρ των μαθητών, υπέρ των γονιών, υπέρ της εκπαίδευσης.

Οι σύμμαχοί σας σ’ αυτό το νομοσχέδιο είναι οι ικανοί εκπαιδευτικοί. Αλλά αυτοί είναι αυτοί που θα γράψουν καλύτερα στον ΑΣΕΠ, αυτοί που θα κριθούν στη συνέχεια να μπουν και να διδάξουν στις τάξεις τα παιδιά μας. Αυτοί όμως δεν υπάρχουν σήμερα, δεν τους ξέρουμε και δεν πρόκειται να σας βοηθήσουν. Εκείνοι που θα σας βοηθήσουν είναι οι γονείς και οι μαθητές. Αυτούς τους ξέρετε είναι οι ορατοί σας σύμμαχοι. Επικοινωνήστε μαζί τους το κρίσιμο διάστημα μέχρι την ψήφιση του νόμου.

Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: