Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2010

Ακτοπλοίας το ανάγνωσμα...του Δημ. Λεκάτη


Μανώλης Γαλανάκης:«Δυστυχώς είμαστε σε αδιέξοδο χωρίς προοπτική επίλυσης του προβλήματος»

«Δεν έχει γίνει καμία καταβολή μισθωμάτων από τον Αύγουστο του 2009» δηλαδή τους τελευταίους έξι μήνες»επισημαίνει σε επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ, Μανώλης Γαλανάκης.
Σε αδιέξοδο έχουν βρεθεί ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις οι οποίες εκτελούν επιδοτούμενα δρομολόγιο και το κράτος τους οφείλει εδώ και μήνες. Η μη καταβολή των μισθωμάτων έχει ως αποτέλεσμα εταιρείες να δυσκολεύονται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους αφού δεν εισπράττουν από αλλού και πρέπει να καταβάλουν προκαταβολικά χρήματα γα τα καύσιμα , να πληρώσουν τους εργαζόμενους, να πληρώσουν το ΝΑΤ και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι της ΛΑΝΕ που της οφείλονται μισθώματα εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ από τον περασμένο Αύγουστο.
«Δυστυχώς είμαστε σε αδιέξοδο χωρίς προοπτική επίλυσης του προβλήματος και τη συνέχισης των δρομολογίων με την ανοχή των εργαζομένων και των πιστωτών μας» επισημαίνει σε επιστολή του προς το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μανώλης Γαλανάκης.
Η ΛΑΝΕ εκτελεί τη γραμμή Κυθήρων-Αντικυθήρων και όπως επισημαίνεται στην επιστολή ενώ εκτέλεσε τα δρομολόγιά της, ενώ τον Οκτώβριο κατέθεσε πλήρη φάκελο «ώστε να υπάρχουν και τα παραστατικά των φόρων που εξοφλούνται ανά μήνα και των εισφορών που εξοφλούνται ανά δίμηνο δεν έχει γίνει καμία καταβολή μισθωμάτων από τον Αύγουστο του 2009» δηλαδή τους τελευταίους έξι μήνες.

-------------------------------------------------------------------------------------------

H ΝΕΛ παλεύει να επιβιώσει

Γράφει:O Μανάβης Νίκος

04/02/2010

«Σεμνά και ταπεινά» η διοίκηση της ΝΕΛ προσπαθεί να επιτύχει καλύτερη διαχείριση των πλοίων της. Το σενάριο που θέλει να μετακινείται ένα ταχύπλοο πλοίο της ΝΕΛ στη Γαλλία ή την Πορτογαλία αναμένεται να επιβεβαιωθεί πολύ σύντομα. Πιθανότατα το πλοίο της ΝΕΛ θα καταλήξει στη Γαλλία και συγκεκριμένα σε γραμμή που συνδέει την ηπειρωτική χώρα με την Κορσική.

Όμως το πλοίο που θα πάει στη Γαλλία δε θα είναι το «Αίολος Κεντέρης», αλλά ένα από τα δύο μικρότερα ταχύπλοα της ίδιας σειράς και συγκεκριμένα το «Αίολος Κεντέρης Ι», το οποίο σήμερα είναι δρομολογημένο στις γραμμές των Κυκλάδων.

Θυμίζουμε ότι η ΝΕΛ έχει πάρει με διαγωνισμό τις άγονες ενδοκυκλαδίτικες γραμμές και τις εξυπηρετεί με τα πλοία «Αίολος Ι» και «Αίολος ΙΙ». Τα δύο «Αίολος, όμως, δεν κινούνται με ταχύτητες ταχύπλοων πλοίων και γι’ αυτό μπορούν να αντικατασταθούν από νεότευκτα συμβατικά. Παράγοντες του ναυτιλιακού χώρου αναφέρουν ότι η ΝΕΛ έχει εντοπίσει και θα δρομολογήσει στη θέση τού «Αίολος Ι» νεότευκτο πλοίο από τον ελλαδικό χώρο, το οποίου το έτος κατασκευής λέγεται ότι είναι το 2003 και το μήκος του κυμαίνεται στα 110 μέτρα.

Στόχος των κινήσεων αυτών είναι η καλύτερη αξιοποίηση του στόλου της ΝΕΛ προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδά της.

Κι ο «Θεόφιλος»;

Παράλληλα συνεχίζεται η προσπάθεια να βρεθεί πλοίο που θα αντικαταστήσει το «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές που έχει πάρει με 12ετείς συμβάσεις. Πέρα από το ότι αυτό προβλέπεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η Ναυτιλιακή, στόχος είναι το «Θεόφιλος» να επιστρέψει και πάλι στην κύρια γραμμή της εταιρείας. Φαίνεται πως η διοίκηση πιστεύει ότι με τα σημερινά δεδομένα που υπάρχουν στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, έχει τη δυνατότητα να χτυπήσει «στα ίσια» την ΑΝΕΚ, ώστε να πάρει πίσω το κομμάτι του τζίρου της γραμμής που έχασε όταν η τελευταία δρομολόγησε το «Λισσός». Όμως εκτιμούμε ότι οι σχεδιασμοί της εταιρείας λαμβάνουν υπόψη τους και το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον άλλων ναυτιλιακών ομίλων για τη γραμμή, αλλά και την πτώση του τζίρου.

Αυτό σημαίνει ότι η ΝΕΛ αυτή την περίοδο σχεδιάζει να πάει κόντρα στο ρεύμα προκειμένου να κερδίσει τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και έτσι να αναβαθμιστεί το ειδικό βάρος της έναντι των άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών. Πρόκειται για ένα σχέδιο εξαιρετικά δύσκολο, αφού η εταιρεία βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής. Πραγματοποιείται δε σε μια εποχή που η οικονομική κρίση βρίσκεται στην κορύφωσή της και τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών δέχονται πολύ μεγάλο πλήγμα από τη μείωση του μεταφορικού έργου.

Η γενική συνέλευση

Από την επιτυχία ή όχι των παραπάνω σχεδιασμών θα εξαρτηθούν και οι άλλες κινήσεις της ΝΕΛ. Δηλαδή το πότε η εταιρεία θα πραγματοποιήσει τη γενική συνέλευσή της, αλλά και πότε θα επιστρέψει η μετοχή της στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου. Η διοίκηση της ΝΕΛ πιστεύει ότι αν επιστρέψει η μετοχή στο Χρηματιστήριο αυτή την περίοδο, θα καταποντιστεί, καθώς η θέση της δεν είναι καθόλου καλή.

nman@emprosnet.gr



Από αυτά τα δύο κείμενα μόνο, συμπεραίνεται η τραγική κατάσταση της ακτοπλοΐας και κυρίως των εταιρειών που έχουν συνάψει συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με το ΥΠ.Ο.Α.Ν που δυστυχώς δεν πληρώνει τις επιδοτήσεις στην ώρα τους.

Κι όταν ο κ.Μανώλης Γαλανάκης Δ/νων Σύμβουλος της ΛΑΝΕ δηλώνει σε πρωτοκλασάτες ναυτιλιακές ιστοσελίδες αυτά τα πράγματα και κρούει τον κώδονα του κινδύνου, πολύ φοβούμαι ότι η μητρική εταιρεία ΑΝΕΚ LINES μπορεί και να καταγγείλει τη σύμβαση εξυπηρέτησης της γραμμής των Κυθήρων-Αντικυθήρων οπότε αντίο Κύθηρα.

Το ίδιο είχε συμβεί και το 2007 που η ίδια εταιρεία άφησε στα κρύα του λουτρού τα νησιά του Β.Α Αιγαίου, αποχωρώντας από την γραμμή της Αλεξανδρούπολη-Δωδεκάνησα με αποτέλεσμα από τότε να μην υπάρχει δρομολόγιο μεταφοράς επιβατών και φορτηγών από Σάμο για Αλεξανδρούπολη-Κω και Ρόδο την αρχαιότερη επιδοτούμενη γραμμή από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα.

Αν και η Ναυτιλιακή εταιρεία Λέσβου πράξει το ίδιο και αποσύρει το ΘΕΟΦΙΛΟΣ από τις 3 γραμμές, σενάριο που συζητείται,

και προτιμήσει την δρομολόγησή του στην κλασική γραμμή του πλοίου από Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Θεσσαλονίκη, θα υπάρξει αντικαταστάτης και ποιος;

Με δεδομένο ότι ήδη μίσθωσε το Ε/Γ-Ο/Γ ΑQUA JULIET της ALPHA FERRIES που πτώχευσε ή αδρανοποιήθηκε; ή κάτι μεταξύ των δύο και στέλνει το AEOLOS EXPRESS στην Κορσική, ποιος θα κάνει την επιδοτούμενη ενδο-κυκλαδική με έδρα τη Σύρο, που εκτελούσε μέχρι πρότινος το ταχύπλοο; Λογικά το μισθωμένο Ε/Γ-Ο/Γ. Αν όμως κάνει το χατίρι των Λημνιών που δεν θέλουν τον ΤΑΞΙΑΡΧΗ,

γιατί είναι αργός και έχει μικρό πρωτόκολλο και έχουν ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών από το περασμένο καλοκαίρι και το δρομολογήσει από το Λαύριο για Αϊ- Στράτη-Λήμνο-Καβάλα, στέλνοντας τον στις γραμμές του ΘΕΟΦΙΛΟΥ τότε προβλέπεται πόλεμος.

Γι αυτό η λύση είναι μία και μοναδική. Η μένει ο γέρο-ΘΕΟΦΙΛΟΣ με τα 17 του μίλια ή η εταιρεία τον αντικαθιστά τουλάχιστον τους θερινούς μήνες με το AEOLOS KENTERIS που ήρθε απο την Ερυθρά θάλασσα στη Δραπετσώνα εδώ και ένα χρόνο και σκουριάζει αποδρομολογημένος.

Το υπέρ- ταχύπλοο αυτό με ταχύτητα συμβατικού, 20-25 μίλια, και όχι ταχύτητα ταχυπλόου,(λύση που επιλέχθηκε απο την πρώην διοίκηση της εταιρείας στις Κυκλάδες σε δύο δρομολογιακές επιδοτούμενες γραμμές με τα ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ 1&2)) μπορεί να καλύψει και τα 3 δρομολόγια του ΘΕΟΦΙΛΟΥ στον μισό χρόνο και περισσεύει και αρκετός χρόνος να εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη νέα γραμμή της Θεσσαλονίκης-Ευδήλου-Σάμου-Χίου-Λέσβου που υποτίθεται ότι θα επαναπροκηρύξει συντόμως το ΥΠ.Ο.Α.Ν, αφού ο διαγωνισμός της 20ης Νοεμβρίου δεν έγινε. Εάν δεν ενδιαφέρεται γι αυτή τη γραμμή μπορεί να καλύψει τη γραμμή των Φούρνων και του Αγίου Κηρύκου απο Πειραιά ή τη Ραφήνα που μένει ορφανή απο τον Αύγουστο, που υποτιθεται ότι θα επαναπροκηρυχθεί, συνδέοντας τα 2 λιμάνια άνετα και με 2 λιμάνια των Κυκλάδων, κυρίως της Σύρου και της Μυκόνου τα οποία τα βλέπουμε προς το παρόν με…τα κυάλια.

Όλοι αυτοί οι ευσεβείς πόθοι προϋποθέτουν μία και μοναδική παράμετρο.

Το νέο υπέρ-υπουργείο να πληρώνει τις υποχρεώσεις -επιδοτήσεις στην ώρα τους

όταν μάλιστα μέρος αυτών προέρχονται από τις κρατήσεις στα εισιτήρια σε ποσοστό 3% υπέρ του Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αλλιώς και επίναυλου.Αλλοιώς τι Αιγαίο θα μείνει α-βάπορο όπως έλεγε και ο Παυλίδης με ότι αυτό συνεπάγεται.

Διότι οι τακτικές δρομολογιακές γραμμές είναι ο μοναδικός μοχλός ανάπτυξης κάθε περιοχής που είχε την «ατυχία» να είναι νησί και να περιβάλλεται από θάλασσα.

Αν δεν υπάρχουν γίνεται πανεύκολα «γρίζα» ζώνη.


Ευχαριστώ για την φιλοξενία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΚΑΤΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: