Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

Το υπουργείο έχει μπερδέψει τις ημέρες!!! Δείτε το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ! Τα εγκαίνια ήταν ΠΡΟΧΘΕΣ...


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Εγκαίνια νέου λιμένα Καρλοβασίου Σάμου από τον Υφυπουργό ΕΝΑΝΠ κ. Πάνο Καμμένο


Ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Πάνος Καμμένος, εγκαινίασε εχθές, 26 Αυγούστου 2009, (!!!!!!) το νέο λιμένα Καρλοβασίου Σάμου, σε τελετή στην οποία παρέστη ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝΑΝΠ, κ. Γεώργιος Βλάχος, καθώς και εκπρόσωποι των τοπικών Αρχών.

Απευθύνοντας σχετικό χαιρετισμό, ο κ. Υφυπουργός δήλωσε τα ακόλουθα:
« Κυρίες και κύριοι,
αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και βαθιά ικανοποίηση που βρίσκομαι σήμερα στο Καρλόβασι προκειμένου να εγκαινιάσω ένα έργο πνοής για την πόλη του Καρλοβάσου αλλά και για το σύνολο του νησιού της Σάμου. Η ολοκλήρωση των έργων στο λιμένα καθιστά το Καρλόβασι ως βασικό κόμβο επικοινωνίας του νησιού με την ηπειρωτική ενδοχώρα και διανοίγει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για το νησί της Σάμου.
Δεν σας κρύβω επίσης ότι την ίδια χαρά και την ίδια ικανοποίηση αισθάνομαι κάθε φορά που επισκέπτομαι τα ακριτικά νησιά της χώρας μας προκειμένου να εγκαινιάσω σημαντικά έργα που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Η κατασκευή έργων υποδομής σε εθνικά ευαίσθητες περιοχές όπως είναι η Σάμος και γενικότερα το Ανατολικό Αιγαίο αποτελούν σημαντικό όπλο στα χέρια των κατοίκων, προκειμένου να μπορέσουν να εξακολουθούν να ζουν και να δημιουργούν στην ακριτική Ελλάδα συνεχίζοντας την μακραίωνη Ελληνική ιστορία και παράδοση. Ιδιαίτερα, η κατασκευή έργων μεταφορικής υποδομής προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες για την επίτευξη του στόχου της ενότητας του Ελληνικού χώρου μειώνοντας τις αποστάσεις και αμβλύνοντας με αυτό τον τρόπο τη διαφορά ανάπτυξης μεταξύ κέντρου και περιφέρειας.
Το γεγονός ότι ο νέος λιμένας θα εξυπηρετεί με τρόπο αποτελεσματικό τόσο την εμπορική όσο και την επιβατική κίνηση διανοίγει σπουδαίες προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάμενων οικονομικών δραστηριοτήτων. Η διευκόλυνση της προσέγγισης πλοίων και της πρόσβασης επιβατών στο λιμένα αποτελεί αναμφίβολα ένα πλεονέκτημα του νησιού για την επιλογή του ως τουριστικού προορισμού. Ταυτόχρονα, η βελτίωση της εξυπηρέτησης της ακτοπλοίας μέσω του νέου λιμένα καθιστά πιο εύκολα προσβάσιμες νέες αγορές για την διοχέτευση της αγροτικής και της δευτερογενούς παραγωγής της Σάμου ενώ συμβάλλει στη μείωση του μεταφορικού κόστους για την εισαγωγή των πρώτων υλών καθιστώντας τα προιόντα του νησιού περισσότερο ανταγωνιστικά. Είναι επίσης αυτονόητο ότι τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν οι νέες μεταφορικές υποδομές, όπως είναι ο λιμένας του Καρλοβάσου, για την οικονομική δραστηριότητα, αποφέρουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την απασχόληση και την αύξηση των εισοδημάτων.
Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αναγνωρίζει ότι η αποτελεσματική μεταφορική σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική ενδοχώρα αποτελεί αναγκαία συνθήκη που θα εξασφαλίσει την οικονομική και κοινωνική ευημερία τους. Η ανάπτυξη και η διατήρηση παραγωγικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση αλλά και τον τουρισμό απαιτεί, όχι μόνο την αξιοποίηση των πόρων και των διευκολύνσεων που δίδει η πολιτεία στις επιχειρήσεις οι οποίες εγκαθίστανται στις ακριτικές περιοχές, αλλά και την ύπαρξη ενός αποτελεσματικού μεταφορικού συστήματος που θα ανταποκρίνεται με επάρκεια στις υφιστάμενες και στις μελλοντικές ανάγκες.
Για το σκοπό αυτό το Υπουργείο έχει θέσει και υλοποιεί αποτελεσματικά μια σειρά στόχους στον τομέα των ναυτιλιακών υποδομών επιδιώκοντας τολμηρές παρεμβάσεις και τομές, οι οποίες θα επιτύχουν τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, ενώ παράλληλα θα αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις, που αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη τους, καθιστώντας δυνατή την αξιοποίηση των ευκαιριών που διανοίγονται.
Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται η υλοποίηση σημαντικών έργων με την αξιοποίηση πόρων από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς, στη διαμόρφωση του οποίου παρενέβη το ΥΕΝΑΝΠ με ουσιαστικό τρόπο, καθώς και με τα κοινοτικά Προγράμματα (όπως είναι οι Κοινοτικές Πρωτοβουλίες, τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και οι Θαλάσσιες Λεωφόροι). Αντίστοιχες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές προγραμματίζεται να χρηματοδοτηθούν από πόρους του πρωτοκόλλου που υπεγράφη μεταξύ του Υπουργείου και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και το οποίο παρέχει πλέον τη δυνατότητα δανειοδότησης επενδύσεων με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους. Για την αξιοποίηση των πόρων του πρωτοκόλλου έχει ήδη προσληφθεί σύμβουλος προκειμένου να υποβοηθήσει τις Υπηρεσίες του Υπουργείου στην προώθηση και ωρίμανση των προτάσεων έργων που δύνανται να χρηματοδοτηθούν από το πρωτόκολλο και οι οποίες κρίνονται επιβεβλημένες για την αναβάθμιση του εθνικού λιμενικού συστήματος. Επίσης στη συνολική αναπτυξιακή προσπάθεια που καταβάλλεται εντάσσεται και ο σχεδιασμός για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων για επενδύσεις στους Ελληνικούς λιμένες.

Κυρίες και κύριοι,
επανερχόμενος στο έργο της ολοκλήρωσης του λιμένα Καρλοβάσου, κύριος του οποίου είναι το Λιμενικό Ταμείο Σάμου, θα ήθελα να επισημάνω ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό και σύνθετο έργο το οποίο συμβάλλει στη συνολική αναβάθμιση του λιμένα. Συγκεκριμένα, το έργο αφορά:

• στην ολοκλήρωση της αποξήλωσης του παλαιού υπήνεμου μόλου και στην κατασκευή του νέου υπήνεμου μόλου (μήκους 150 μ), με την οποία μεγάλωσε ο κύκλος ελιγμών στην λιμενολεκάνη και από 170 μέτρα που ήταν παλαιότερα έγινε 350 μέτρα. Αυτή η εξέλιξη θα εξυπηρετήσει ακόμη καλύτερα τα ήδη καταπλέοντα πλοία στο λιμάνι του Καρλοβάσου
• στην κατασκευή του νέου υπήνεμου μόλου με την οποία αυξήθηκε το πλάτος της εισόδου του λιμένα στα 170 μέτρα σε σχέση με τον προσήνεμο μόλο. Με την συγκεκριμένη κατασκευή μειώθηκε ο χρόνος και η απόσταση εισόδου των πλοίων ενώ παράλληλα αντιμετωπίζονται τα μεγάλα προβλήματα που υπήρχαν με τους έντονους βόρειους και νότιους ανέμους.
• στην κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων μήκους 180 μέτρων περίπου, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων επιβατικών και φορτηγών πλοίων .
• στην αξιοποίηση 17 στρεμμάτων της υπάρχουσας Χερσαίας Ζώνης και στη δημιουργία 17 νέων θέσεων στάθμευσης για ταξί και 44 νέων θέσεων στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων
• στην κατασκευή νέου κόμβου και δρόμου πρόσβασης στο νέο λιμένα που εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο αυτόν, συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή.
• στην εκτέλεση έργων ενίσχυσης και προστασίας του δυτικού μόλου, καθώς και σε έργα προστασίας του βορείου μόλου.
• Στην κατασκευή στεγάστρου αναμονής επιβατών.
• Στην εγκατάσταση αντλιτικού συγκροτήματος και τρίκρουνης υποδοχής εντός του περίφρακτου χώρου του νέου λιμένα για παροχή νερού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (πυρκαιά) όπως επίσης και στην εγκατάσταση ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους πετρελαίου για κάλυψη αναγκών ηλεκτροφωτισμού λιμένα και παροχή ενέργειας στο προαναφερόμενο αντλιτικό συγκρότημα σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι το έργο της ολοκλήρωσης του λιμένα της Καρλοβάσου αποτελεί μέρος μιας σειράς σπουδαίων έργων που πραγματοποιήθηκαν, βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή προγραμματίζεται να υλοποιηθούν στα νησιά του Αιγαίου και τα οποία αναμένεται να επιλύσουν χρόνια προβλήματα βελτιώνοντας τη ζωή των κατοίκων των νησιών. Η ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής φιλοδοξεί να παρέμβει αποφασιστικά, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσχέρειες που βιώνουν οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδος. Για το σκοπό αυτό η ηγεσία του Υπουργείου έχει αναλάβει μέχρι σήμερα σημαντικές πρωτοβουλίες, οι οποίες συναντούν τη θετική ανταπόκριση των τοπικών φορέων και αποτελούν τη βάση για περαιτέρω ενέργειες που θα αναλάβει το Υπουργείο προς αυτή την κατεύθυνση.

Με τις σκέψεις αυτές εγκαινιάζω το έργο της ολοκλήρωσης του λιμένα Καρλοβάσου και εύχομαι η λειτουργία του να συμβάλλει τα μέγιστα στην ικανοποίηση των αναγκών του νησιού.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας».


Στο πλαίσιο της εν λόγω εκδήλωσης, ο Γ.Γ.Λ.Λ.Π. κ. Γεώργιος Βλάχος δήλωσε :

«Κυρίες και κύριοι,

Με ιδιαίτερη χαρά παρευρίσκομαι στη σημερινή εκδήλωση για τα εγκαίνια του έργου της ολοκληρώσεως του λιμένα Καρλοβάσου, η λειτουργία του οποίου θα βελτιώσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του λιμένα συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην περαιτέρω αναβάθμιση του καθώς και στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Η υλοποίηση έργων τα οποία συμβάλλουν στην εξασφάλιση συνθηκών ευημερίας και αξιοπρεπούς διαβιώσεως αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας προς τους κατοίκους των ακριτικών νησιών, οι οποίοι διαφυλάττουν την Ελληνικότητα αυτών των νησιών στο πέρασμα των αιώνων. Στο πλαίσιο αυτό το ΥΕΝΑΝΠ θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια των τοπικών φορέων για την ανάπτυξη του νομού Σάμου αναγνωρίζοντας εμπράκτως το σημαντικό ρόλο που μπορεί να επιτελέσει ο λιμένας ως μοχλός αναπτύξεως της ευρύτερης περιοχής. Τα οφέλη που αναμένεται να επιτευχθούν από την αποτελεσματική λειτουργία του λιμένα θα είναι σημαντικά για την τοπική κοινωνία του Καρλοβάσου με την αύξηση των θέσεων απασχολήσεως και την ανάπτυξη των οικονομικών δραστηριοτήτων, ενώ οι θετικές επιδράσεις θα διαχυθούν σε ολόκληρο το νησί.
Το ΥΕΝΑΝΠ, ανταποκρινόμενο στην ανάγκη συνοχής του νησιωτικού χώρου καθώς και αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη σημασία των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου για την προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων, επιδιώκει με συνεχή και συστηματικό τρόπο την οριστική επίλυση προβλημάτων που αφορούν στη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική ενδοχώρα. Ειδικότερα στον χώρο των λιμένων επιδιώκεται η ορθολογική, από πλευράς σχεδιασμού, και ταχεία εκτέλεση λιμενικών έργων έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά οι μεταφορικές ανάγκες των νησιών και της περιφέρειας. Οι λιμένες αποτελούν την υποδομή της ναυτιλίας και βασικό συντελεστή για την αποτελεσματική λειτουργία του μεταφορικού συστήματος, η εύρυθμη λειτουργία του οποίου συνιστά επίσης αναγκαία προϋπόθεση και για την ανάπτυξη του τουρισμού, που αποτελεί, όπως και η ναυτιλία, κρίσιμο κλάδο για την ελληνική οικονομία. Επίσης η ανάπτυξη και η διατήρηση παραγωγικών δραστηριοτήτων στη νησιωτική επικράτεια που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση απαιτεί την ύπαρξη επαρκούς λιμενικής υποδομής η οποία θα αποτελεί μέρος ενός αποτελεσματικού μεταφορικού συστήματος που δεν θα αυξάνει υπέρμετρα το μεταφορικό κόστος για τη διάθεση των προϊόντων στις αγορές της ηπειρωτικής ενδοχώρας και αντίστοιχα δεν θα αυξάνει υπερβολικά το κόστος και το χρόνο που απαιτείται για την εισαγωγή πρώτων υλών. Η ύπαρξη ενός αποτελεσματικού μεταφορικού συστήματος σε συνδυασμό με τα φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα που παρέχει η πολιτεία για την εγκατάσταση και λειτουργία μονάδων σε απομακρυσμένες περιοχές, θα βελτιώσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται κυρίως στη νησιωτική επικράτεια. Μία τέτοια εξέλιξη θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση της απασχολήσεως λειτουργώντας πολλαπλασιαστικά για την ενίσχυση του εισοδήματος στις περιοχές αυτές.

Κυρίες και κύριοι,
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρω το σύντομο ιστορικό του σχεδιασμού και της εγκρίσεως ενός τόσο σημαντικού έργου όσο αυτού που εγκαινιάζεται σήμερα, του οποίου το κόστος ανήλθε στα 6.810.813 ευρώ.
• Τον Σεπτέμβριο του 2005 εκδόθηκε Κοινή Απόφαση των Υπουργών Χωροταξίας /Δημοσίων Έργων και Εμπορικής Ναυτιλίας για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του νέου λιμένα
• Τον Οκτώβριο του 2005 έγινε ο ορισμός των αποφαινόμενων οργάνων εκτελέσεως του έργου με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.
• Τον Φεβρουάριο του 2006 εκδόθηκε Απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών για τη νομιμοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών έργων στο λιμένα Καρλοβάσου.
• Τον Απρίλιο του 2006 με Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου εγκρίθηκε η εκτέλεση του έργου
• Τον Ιανουάριο του 2007 υπεγράφη η σύμβαση ανάθεσης του έργου
• Τον Φεβρουάριο του 2007 εγκρίθηκε και διαβιβάστηκε η μελέτη του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Λιμένα Καρλοβάσου με Απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής
• Τέλος, τον Σεπτέμβριο του 2007 εγκρίθηκε από την Διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του λιμένα Καρλοβάσου.

Kλείνοντας την παρέμβαση μου θα ήθελα να αναφέρω ότι το ΥΕΝΑΝΠ έχει καταβάλλει μέχρι σήμερα σημαντική προσπάθεια για την ενίσχυση της λιμενικής υποδομής στην νησιωτική επικράτεια και ιδιαίτερα στην ευαίσθητη εθνικά περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου. Οι προσπάθειες αυτές θα συνεχιστούν και θα ενταθούν ακόμη περισσότερο στο άμεσο μέλλον.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: