Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...!

H επανάσταση στην ενημέρωση ήρθε με την 1η Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα της Σάμου........ πατώντας εδώ www.samiakignomi.gr

Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2010

Πνεύμα οικονομίας



Διάβασα στη ΓΑΛΕΡΑ τα όσα έγιναν στη πανέμορφη Σάμο, τη δοκιμασμένη από αλλεπάλληλες πυρκαγιές. Τα εξηγώ ως επίδραση του πνεύματος οικονομίας που πρέπει να μας διακατέχει, ιδίως στις μέρες που περνάμε προσφάτως. Ο καημένος ο μητροπολίτης Ευσέβιος -όνομα και μη χωριό, όπως έλεγε η γιαγιά μου- τι έκανε; Αντί να ξοδεύει για παγκάκια ξύλινα ή τσιμεντένια, έκοψε τα πλατάνια και χρησιμοποίησε τους κομμένους κορμούς για καθίσματα του χριστεπώνυμου πλήθους των επισκεπτών του μοναστηριού της Παναγιάς Ζωοδόχου Πηγής. Απλά πράγματα.
Εκανε κι άλλα πολλά, αλλά μελετήστε καλά το άρθρο, ώστε να σχηματίσετε τη δική σας γνώμη. Αν καταφέρετε να φτάσετε μέχρι το τέλος, θα διαβάσετε και τη γνώμη/διαγγελμα του Οικουµενικού Πατριάρχη Βαρθολοµαίου για το περιβάλλον, την οποία -ούτε αυτή- δεν σεβάστηκε ο μητροπολίτης Ευσέβιος και αμάρτησε. Οχι για το παιδί του. Για τα λεφτά.

αν δεν ανοιγει ο συνδεσμος, διαλεξτε:-->>
http://galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=1944

--

Μετα τη φιλικη επισημανση* του nd-light στο buzz, ανεβαζω εδω ολοκληρο το αρθρο της ΓΑΛΕΡΑΣ:
Ευσέβιος ο µπουλντοζιέρης

του Θέμου Εξαρχέα

Ο θρυλικός Κανάρης έβαζε µπουρλότο στις τουρκικές φρεγάτες, ενώ ο σηµερινός µητροπολίτης Σάµου βάζει µπουλντόζες και ισοπεδώνει το περιβάλλον.

Λεζαντα στην εικονα: Πράσινο; Δένδρα; Κοµµάτια ή µάλλον τσιµέντο να γίνουν. Με τη βοήθεια του Θεού και των επί γης αντιπροσώπων του. Εικόνα από την καταστροφή στη Σάµο.

Το περασµένο καλοκαίρι o σαµιώτης δηµοσιογράφος Γιάννης Νέγρης µέσα από το προσωπικό του ιστολόγιο aegaio.blogspot.com έφερε στη δηµοσιότητα τα έργα και τις ηµέρες της Mητρόπολης Σάµου στο ακρωτήρι του Κότσικα, στην ανατολική πλευρά της Σάµου.
Εκεί µε τη βοήθεια του θεού, µε τις ευλογίες του τοπικού µητροπολίτη και της κοινοπραξίας Σ. Τσακουµάγκος Α.Τ.Ε. - Εργοδοµική Α.Τ.Ε., και µε τον Δήµο Βαθέος και τη Νοµαρχία Σάµου να κάνουν τα στραβά µάτια, η πλαγιά έγινε ίσωµα, ο γκρεµός ευθεία, η παραλία οικόπεδο µε θέα και ένα παλιό πέτρινο κτήριο κατασκηνώσεις.
Με αφορµή τη διάνοιξη ενός δρόµου, ο µητροπολίτης Σάµου, Ικαρίας και Κορσεών Ευσέβιος, µε τη βοήθεια του εργολάβου, µπάζωσε αρχικά µια πλαγιά που ανήκει στη µητρόπολη µέσα στην οποία υπάρχει και το Ιερό Μετόχι Ζωοδόχου Πηγής Κότσικα (µοναστήρι της Παναγιάς Ζωοδόχου Πηγής) και έστησε το δικό του µικρό «Βατοπέδι».

Με βάση τις ευεργετικές διατάξεις που προσφέρει ο περίφηµος νόµος περί ναοδοµίας και µε µια «ύποπτη» άδεια (95/09) που εκδόθηκε από την Πολεοδοµία Σάµου, αλλά δεν φέρει τις απαραίτητες υπογραφές, µετέτρεψε ένα παλιό οίκηµα σε κτήριο των κατασκηνώσεων της µητρόπολης, έκοψε τα δέντρα, επέκτεινε τις µάντρες της µονής καταπατώντας δηµόσια δασική έκταση, και µετέτρεψε µια πλαγιά σε οικόπεδο πρώτης κατηγορίας. Όλα αυτά φυσικά, για το καλό του χριστεπώνυµου πλήθους και των γερόντων της Ορθοδοξίας.

Η διάνοιξη του δρόµου και οι ιερές µπίζνες

Όταν ξεκίνησε η διάνοιξη της περιµετρικής οδού Βαθέος Σάµου, καθώς δεν υπήρχε κατάλληλος χώρος για εναπόθεση του χώµατος απ’ τις εκσκαφές, ο ανάδοχος εργολάβος απευθύνθηκε στους ιδιώτες των οποίων τα κτήµατα γειτνίαζαν µε το σηµείο της διάνοιξης και τους ρώτησε αν θα ήθελαν να τοποθετηθούν σε αυτά κάποιες ποσότητες προϊόντων εκσκαφής.
Η µελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου προέβλεπε ειδικό χώρο εναπόθεσης των µπαζών, το κόστος όµως για τη µεταφορά τόνων χώµατος και πέτρας ήταν µεγάλο. Έτσι βρέθηκε µια οικονοµική λύση, που µετέτρεψε όλη την περιοχή σε κρανίου τόπο.

Επί δυόµισι χρόνια, ο Μεσόκαµπος γέµιζε χώµα, ο δρόµος από το Βαθύ µέχρι το Κοκκάρι το ίδιο, και τελικά –µε τη συναίνεση της Μητρόπολης– µπαζώθηκε και η περιοχή Κότσικα.
Μετά το σχετικό µπάζωµα, ο περίβολος του µοναστηριού της Παναγίας, που οριοθετούσε την ιδιοκτησία της µονής, ως εκ θαύµατος άνοιξε και απλώθηκε ανατολικά, δυτικά και βόρεια. Νότια δεν επεκτάθηκε γιατί εκεί ευτυχώς υπάρχει ο δηµόσιος δρόµος. Κάτω από τόνους µπάζα θάφτηκε κυριολεκτικά ένα τµήµα της δηµόσιας δασικής έκτασης. Τους κέδρους αντικατέστησαν επίπεδα οικόπεδα µε οικιστικό προφανώς προσανατολισµό.

Τα αιωνόβια δέντρα που κόπηκαν και γειτνίαζαν µε τα ήδη υπάρχοντα οικήµατα του µοναστηριού –όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες– ήταν γιγαντιαίων διαστάσεων. Τα τεράστια πλατάνια εµπόδιζαν προφανώς τη θέα προς το ιδιοκτησιακό «όραµα» που είχε ο µητροπολίτης Σάµου Ευσέβιος. Ήθελε ο χώρος να ανοίξει!
Οι επισκέπτες, ντόπιοι και ξένοι, όταν στις 15 Αυγούστου 2009 βρέθηκαν στον περίβολο του µοναστηριού έµειναν άναυδοι βλέποντας τους κορµούς από τα πελώρια πλατάνια να έχουν καταντήσει καθίσµατα!

Πριν από µερικά χρόνια η µητρόπολη έχτισε µέσα στα τότε όρια του µοναστηριακού περίβολου ένα διώροφο κτήριο (απαύγασµα συµµετρίας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας), κλείνοντας το µονοπάτι για την παραλία κάτω από το µοναστήρι. Ως δικαιολογία χρησιµοποιήθηκε η ανάγκη προστασίας της εκκλησιαστικής περιουσίας. Τώρα που η παραλία µπαζώθηκε και το παλιό µονοπάτι θάφτηκε, η εν λόγω περιουσία όχι µόνο προστατεύεται επαρκώς αλλά πολλαπλασιάζεται κιόλας.

«Η Βίγλα» και ο Ρακιντζής

Τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των «ιερών» πράξεων ανέδειξε και η τοπική οικολογική εφηµερίδα «Η Βίγλα». Τον περασµένο Αύγουστο, κατά τη διάρκεια σύντοµης επίσκεψης που πραγµατοποίησε στο νησί ο γενικός επιθεωρητής Δηµόσιας Διοίκησης Λέοντας Ρακιντζής, ο δηµοσιογράφος Γιάννης Νέγρης του έδωσε ένα αντίγραφο της εφηµερίδας και του ζήτησε να ρίξει µια µατιά σε όσα δηµοσιεύονταν.

Ο κ. Ρακιντζής αµέσως έδωσε εντολή σε όλες τις αρµόδιες υπηρεσίες του νησιού να δράσουν, να ελέγξουν, να καταγράψουν και να ακολουθήσουν το γράµµα του νόµου. Η ασυλία µε την οποία αντιµετωπιζόταν η αντιπεριβαλλοντική δράση της µητρόπολης έληγε, αν και µε µικρό τίµηµα τελικά για την ίδια.
Έως τότε, δηλαδή επί δυόµισι περίπου χρόνια, όλοι έβλεπαν την περιβαλλοντική καταστροφή που συντελούνταν αλλά κανείς δεν µιλούσε. Ποιος άλλωστε θα τα έβαζε µε τον µητροπολίτη Ευσέβιο; Ας µην ξεχνάµε ότι είναι άλλωστε και ο τοπικός αντιπρόσωπος του Θεού στη Σάµο!
Ο κ. Ρακιντζής όµως, παρακάµπτοντας θεούς και δαίµονες, τους έβαλε να ψάξουν, προκειµένου να προστατευθεί το περιβάλλον από τις αυθαίρετες παρεµβάσεις.

Δουλειές µε φούντες

Όσο οι ντόπιοι δηµοσιογράφοι έψαχναν το θέµα, πριν την καθοριστική παρέµβαση Ρακιντζή, τόσο ο «άγιος» Σάµου ενοχλούνταν.
Όσο ο κ. Νέγρης έβγαζε στη φόρα τι γινόταν και έθετε ερωτήµατα στις αρµόδιες υπηρεσίες τόσο ο µητροπολίτης Ευσέβιος ισχυριζόταν «live» ότι όλοι εκείνοι που αντιδρούσαν είναι ψεύτες και συκοφάντες µε µοναδικό σκοπό να εκθέσουν την εκκλησία και το έργο της!
Στις 25 Ιουλίου 2009 ο κ. Ευσέβιος µιλώντας στον δηµοσιογράφο Γιώργο Γαρυφάλλου στον ραδιοφωνικό σταθµό Radio 2000 FM αναφέρθηκε στα όσα έγιναν στον Κότσικα:

«...Λέτε να θέλουµε να γίνει κρανίου τόπος; Σκέφτηκαν µε τι χρήµατα έγιναν αυτά; Αν δεν θέλουν να φτιάξουµε τίποτα στον τόπο µας, να το ξέρουµε να µην κάνουµε τίποτα! Τα ίδια είχα ακούσει για το Επισκοπείο, τη Βροντιανή, την Αγία Ζώνη... Κάποτε κουράζουν όλα αυτά! Αξίζει τον κόπο να ζητιανεύω;».
Τελικά στις 29 Οκτωβρίου 2009 η Νοµαρχία Σάµου αναγκάζεται –µε βαριά καρδιά, είναι η αλήθεια– µετά την αυτοψία που είχε κάνει στις 7 Αυγούστου 2009 (κατ’ εντολή Ρακιντζή) το Κλιµάκιο Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (Κ.Ε.Π.ΠΕ.) να επιβάλει στη Μητρόπολη Σάµου πρόστιµο που έφτανε το αστρονοµικό ποσό των 1.500 ευρώ (!) για ρίψη µεγάλου όγκου υλικών εκσκαφών, µε αποτέλεσµα την εκτεταµένη καταστροφή του περιβάλλοντος στην περιοχή Κότσικα, ενώ η πρόταση του Κ.Ε.Π.ΠΕ. ήταν το πρόστιµο να φτάνει τις 5.000 ευρώ.

Πέραν του «εξαντλητικού» προστίµου που της επιβλήθηκε η Μητρόπολη Σάµου είναι υποχρεωµένη µε µελέτη που πρέπει να καταθέσει στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Νοµαρχίας να αποκαταστήσει τον χώρο. Να ξαναφυτέψει δηλαδή τα αιωνόβια πλατάνια, να αποµακρύνει τους τόνους χώµατος, να ξαναζωντανέψει τους κέδρους!

Πρόβληµα και µε την πολεοδοµική άδεια

Η άδεια που έβγαλε το Τµήµα Έκδοσης Πολεοδοµικών Αδειών της Νοµαρχίας Σάµου προς τη µητρόπολη αναφέρει ότι αδειοδοτεί µόνο την «επισκευή παλαιάς λιθόκτιστης διώροφης οικίας». Αιτιολογική έκθεση (που είναι υποχρεωτική βάσει της εγκυκλίου 65/90) στην οποία θα πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις εργασίες που θα γίνουν δεν υπάρχει. Η υπάρχουσα άδεια δεν ήταν καν θεωρηµένη από το οικείο αστυνοµικό τµήµα προκειµένου να γίνει η απαραίτητη εκτέλεση των εργασιών.
Βάσει ποιας µελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αδειοδοτήθηκε η µητρόπολη να καταστρέψει τους τόσο σπάνιους για την ελληνική χλωρίδα κέδρους και τα αιωνόβια πλατάνια µέσα από την αυλή του µοναστηριού; Η µητρόπολη παρανόµησε αλλά κανείς δεν της τράβηξε το αυτί. Κανείς δεν την έστειλε στον εισαγγελέα και ενώπιον της Δικαιοσύνης. Κάποιοι προφανώς ενώπιον θεού και νόµων είναι πιο ίσοι από άλλους!

Τι απάντησαν οι αρµόδιοι

Ο λιµενάρχης Σάµου Στέλιος Παρτσάφας, όταν ρωτήθηκε σχετικά µε το θέµα, απάντησε ότι δεν γνώριζε αν είχε µπαζωθεί ο αιγιαλός και η παραλία. Αυτό που εξόφθαλµα και ο πλέον άσχετος διαπίστωνε ο λιµενάρχης δεν µπορούσε να το δει.
Ο προϊστάµενος της Πολεοδοµίας Σάµου ανέφερε ότι συντάσσεται ειδικό πρωτόκολλο, ενώ η Κτηµατική Υπηρεσία, µέσω του προϊσταµένου της Αλκιβιάδη Φουντεδάκη, αναµένει να της κατατεθούν από τη µητρόπολη τα συµβόλαια ιδιοκτησίας, ώστε να προχωρήσει περαιτέρω.
Ο δήµαρχος Βαθέος Φίλιππος Πετρούσκας τόνισε πως ο δήµος ουδεµία ανάµειξη έχει καθώς η εναπόθεση των προϊόντων εκσκαφής αποτελεί ευθύνη του εργολάβου, παρόλο που ο δηµοτικός σύµβουλος Μανώλης Βασιλειάς δήλωνε ότι την ευθύνη της εφαρµογής της περιβαλλοντικής µελέτης την έχουν οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήµου Βαθέος.

Στην υπόθεση πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει και ο νοµάρχης Σάµου Εµµανουήλ Κάρλας, όχι µόνο γιατί το πρόστιµο που τελικά επέβαλε αξίζει όσο µερικοί τόνοι καυσόξυλα αλλά κυρίως γιατί όλο το προηγούµενο διάστηµα προτίµησε ενώπιον του αντιπροσώπου του θεού (στη Σάµο) και των ανθρώπων της Σάµου (που φώναζαν για την καταστροφή) να το παίξει Πόντιος Πιλάτος.
Η απεριόριστη ανοχή στις δραστηριότητες της µητρόπολης αποδεικνύει όχι µόνο τις αγκυλώσεις µιας τοπικής κοινωνίας αλλά και την υποκρισία των δηµόσιων κατά τα άλλα λειτουργών.

Το έγγραφο του επιθεωρητή Δηµόσιας Διοίκησης τούς ανάγκασε να τρέχουν εκ των υστέρων για να καλύψουν τις δικές τους ευθύνες. Αυτή είναι δυστυχώς η αλήθεια. Όλες οι υπηρεσίες έκαναν µόνο τα στραβά τα µάτια. Η καταστροφή έγινε, και είναι αδύνατον το περιβάλλον να επανέλθει στην προηγούµενη φυσική κατάσταση, ακόµα κι αν ο θεός θελήσει να βάλει το χέρι του, κάτι για το οποίο πολύ αµφιβάλλουµε!

Απόδηµοι και άλλες ιστορίες

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο νυν βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και πρώην νοµάρχης Σάµου Πυθαγόρας Βαρδίκος (κατά τα έτη 1995-1998) σε συνεργασία πάντα µε τη µητρόπολη επιδίωξε να δηµιουργήσει σε µιαν άλλη περιοχή στη Μουρτιά της Σάµου «το χωριό των αποδήµων». Ήταν µια συγκινητική «προσφορά» της πατρίδας στα ξενιτεµένα παιδιά της. Το ταξίδι που πραγµατοποίησαν οι εκπρόσωποι της «κοινοπραξίας» στη µακρινή Αυστραλία συνοδευόταν από τυµπανοκρουσίες και πατριωτικό οίστρο!
Αλλά οι πονηροί Έλληνες, Σαµιώτες της Αυστραλίας, υποδέχτηκαν µε χαρά τους συµπατριώτες της ιδιαιτέρας πατρίδας, τους προσέφεραν την πατροπαράδοτη φιλοξενία και πλούσια δώρα, αλλά αρνήθηκαν να δώσουν τα λεφτά τους, προκειµένου να χτιστεί «το χωριό των οµογενών», όπως είχαν βαφτίσει το «γκέτο» των αποδήµων στη Μουρτιά. Η δουλειά χάλασε, πέρασαν τα χρόνια, και το θέµα ξεχάστηκε. Πολλοί από τους συντελεστές της «κοινοπραξίας» αποχώρησαν, µερικοί έκαναν την αυτοκριτική τους, ηρέµησαν… Ωστόσο η ιερά µητρόπολη δεν το βάζει κάτω.

Προσφεύγει σε κρατικούς και άλλους φορείς εξουσίας, και προσπαθεί να οικειοποιηθεί την τεράστια πευκόφυτη έκταση 308.000 τ.µ. Αλλά αυτό δεν αρκεί για να «δέσει» η δουλειά. Χωρίς κανένα δισταγµό η µητρόπολη προσφεύγει στη Δασική Υπηρεσία Σάµου και µε αίτηση ζητάει τον αποχαρακτηρισµό του δάσους της περιοχής.

Κατά παράδοξο τρόπο, µια και δεν συνηθίζεται, η Δασική Υπηρεσία αντιστέκεται. Απλώνει χάρτες και ανοίγει κιτάπια, επισκέπτεται την επίµαχη περιοχή. Η απάντηση της είναι καταπέλτης για την εκκλησιαστική εξουσία. Το αίτηµα απορρίπτεται. Η πευκόφυτη περιοχή της Μουρτιάς που διεκδικεί η Ιερά Μητρόπολη Σάµου, Ικαρίας και Φούρνων είναι δάσος και δεν αποχαρακτηρίζεται. Η µητρόπολη καταθέτει τότε νέα αίτηση-ένσταση και προσφυγή, αυτή τη φορά στη δευτεροβάθµια επιτροπή, ζητώντας να απορριφθεί και να «εξαφανισθεί» ή να «µεταρρυθµιστεί» η απόφαση της πρωτοβάθµιας επιτροπής.

Οµάδα κληρικών συνοδεύει το κλιµάκιο της Δευτεροβάθµιας Επιτροπής κατά τη δεύτερη αυτοψία στην περιοχή της Μουρτιάς. Και η δεύτερη προσφυγή-ένσταση είχε όµως την ίδια τύχη. Το δάσος δεν αποχαρακτηρίζεται. Τώρα εν έτει 2009 µαθαίνουµε πως ετοιµάζονται να προσφύγουν στο Συµβούλιο της Επικρατείας για να… δικαιωθούν.

Είναι αµαρτία

«Η καταστροφή του παγκόσµιου φυσικού περιβάλλοντος είναι µία ακόµη ισχυρά απόδειξις της διασπασθείσης ενότητος της ανθρωπότητος, της ελλείψεως συνεργασίας, της θυσίας ενός ελπιδοφόρου διά τον πέλας ηµών µέλλοντος εις τον βωµόν του αµέσου πλουτισµού ηµών αυτών.
»Οι άνθρωποι και το περιβάλλον συνθέτουν το αδιαίρετο υλικό της ύπαρξης, ένα πολύχρωµο ύφασµα, το οποίο πιστεύουµε ότι έχει υφανθεί στην ολότητά του από το Θεό.
»Η φύση δεν είναι δική µας για να τη χρησιµοποιούµε κατά το δοκούν. Είναι ένα δώρο αγάπης του Θεού προς εµάς και πρέπει να του ανταποδώσουµε την αγάπη προστατεύοντας την.
»Να φυτεύετε δέντρα, να προστατεύετε τη φύση, να µην πετάτε πλαστικά και σκουπίδια, να ευαισθητοποιείτε και τους φίλους σας και να τους µεταδίδετε το µεράκι για τη φύση.
»Έχουµε χρέος όλοι µαζί να προστατεύσουµε το περιβάλλον και να το παραδώσουµε πολύ πιο όµορφο από ό,τι το παραλάβαµε.
»Πρέπει να προσπαθήσουµε περισσότερο για το περιβάλλον. Να ξέρετε η καταστροφή του περιβάλλοντος είναι αµαρτία»
Οικουµενικός Πατριάρχης Βαρθολοµαίος


Πηγές:
aegaioblogspot.com
logospoliti.blogspot.com
διµηνιαία εφηµερίδα «Η Βίγλα»

Δεν υπάρχουν σχόλια: