ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Καθοριστική η συναισθηματική νοημοσύνη
“Δεν αρκούν μόνο οι διανοητικές ικανότητες ενός ατόμου για την επαγγελματική του επιτυχία. Απαιτείται ταυτόχρονα να διαθέτει καλό επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης. Η ικανότητα, δηλαδή του ατόμου να ελέγχει τον θυμό του, τα συναισθήματά του και να ευθυγραμμίζεται με τον υποκειμενικό του κόσμο”.
Αυτό επεσήμανε προχθές ο ψυχολόγος - κοινωνιολόγος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Γιώργος Πιπερόπουλος, κατά τη διάρκεια της διάλεξης ανοίγοντας πανηγυρικά τον α’ κύκλο μαθημάτων του 5ου ακαδημαϊκού χρόνου του Ανοιχτού Λαϊκού Πανεπιστημίου του Δήμου Χανίων.
Όπως τόνισε ο κ. Πιπερόπουλος, “πολλές φορές ψάχνουμε να δικαιολογήσουμε γιατί το παιδί που ήταν άριστος μαθητής κάποτε, δέκα χρόνια μετά δεν έχει προχωρήσει όσο θα θέλαμε αλλά έχει τελματώσει, ενώ αντιθέτως ένας μέτριος μαθητής έχει φτάσει πολύ ψηλά. Η απάντηση βρίσκεται στο ότι δεν αρκούν οι διανοητικές ικανότητες ανθρώπου. Σύμφωνα έρευνες τριών επιστημόνων της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας που βασίστηκαν σε κείμενα του Αριστοτέλη, για την πρόοδό του και επαγγελματική επιτυχία του ατόμου δεν φτάνει μόνο η διανοητική ικανότητα. Απαιτείται ταυτόχρονα να διαθέτει καλό επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης”.
Ο ίδιος επεσήμανε πως συναισθηματική νοημοσύνη είναι “η ικανότητα του ατόμου να ελέγχει τον θυμό του, τα συναισθήματά του και να ευθυγραμμίζεται με τον υποκειμενικό του κόσμο. Ταυτόχρονα να μπορεί να αντιληφθεί το πως αισθάνονται οι άνθρωποι που συναναστρέφονται. Κατά συνέπεια μιλάμε για την ικανότητα της αυτογνωσίας. «Το γνώθι σ’ αυτόν» που δίδαξαν πρώτοι οι αρχαίοι Έλληνες. Η ικανότητα να καταλαβαίνω τους γύρω μου και να κάνω τη σωστή κίνηση την κατάλληλη στιγμή εκφράζοντας τα συναισθήματά μου με τον σωστό τρόπο είναι συναισθηματική νοημοσύνη”.
Η συναισθηματική νοημοσύνη παίζει καθοριστικό ρόλο για την προσωπική μας εξέλιξη αλλά και για τις διαπροσωπικές μας σχέσεις, ανέφερε ο κ. Πιπερόπουλος. “Η δυναμική αυτής της θεωρίας είναι εντυπωσιακή αλλά χρειάζεται ακόμα περαιτέρω έρευνα και δοκιμασίες για να προσδιορίσουμε ποιοι έχουν αυτή την ικανότητα και πως μπορούν να τη βελτιώσουν” σημείωσε.
Και πρόσθεσε ότι: “Ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο επίπεδο στο οποίο να προσδιορίσουμε ποιοι παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη ενός παιδιού έτσι ώστε να ξέρουμε εάν θα επιτύχει στη μετέπειτα ζωή του. Ωστόσο αν μπορούσαμε να ελέγχουμε τις ενδόμυχες σκέψεις και συναισθήματά μας και να αναβάλλουμε την άμεση ικανοποίηση των αναγκών μας, τότε θα μπορούμε να πετύχουμε πολλά πράγματα. Άλλωστε όπως είχε πει και ο Φρόυντ είπε κλείνοντας ο καθηγητής Πιπερόπουλος: «Ωριμότητα είναι η ικανότητα να αναβάλλω την άμεση ικανοποίηση των αναγκών μου»”.
Ο δήμαρχος Χανίων Κυριάκος Βιρβιδάκης, στον χαιρετισμό του ανέφερε “στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης και της επιμόρφωσης των δημοτών, ο Δήμος Χανίων μέσω του Οργανισμού Δημοτικής Κοινωνικής Πολιτικής πραγματοποιεί και φέτος κύκλο μαθημάτων του Ανοιχτού Λαϊκού Πανεπιστημίου με θέμα «Φιλοσοφία και Ανθρωπος».
Η μάθηση και η ενίσχυση του πνεύματος, ως μέσου ανάδειξης της προσωπικότητας, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα όλων και ιδιαίτερα όσων επιθυμούν τη συνεχή επιμόρφωση.
Ο Δήμος Χανίων, αντιλαμβανόμενος, το δικαίωμα των σύγχρονων κοινωνιών για τη βελτίωση του επιπέδου γνώσεων υλοποιεί το ακαδημαϊκό πρόγραμμα βασισμένο σε μοντέλα ευρωπαϊκών χωρών.
Το Ανοικτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο θα λειτουργεί με τη μορφή μαθημάτων - σεμιναρίων από καθηγητές των Πανεπιστημίου της χώρας μας, τα οποία μπορούν να παρακολουθούν όλοι οι δημότες ανεξαρτήτως ηλικίας, επαγγέλματος και γνώσεων”.
Ε.Φ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου